Gå til innhold

ansiktskrem til baby


Natasha!!

Anbefalte innlegg

Min lille jenta fikk mange kviser i ansiktet og er så tør i huden, jeg vet at det er normalt blant nyfødte, men tenkte om jeg skal pleie huden hennes på noen måter?? Bruker dere noe? Hva da?

Jeg heler noen dropper av babyolje når jeg bader henne.... bruker litt olje på rompa av og til... ikke noe mer enn dette......

Er det noe mer jeg kan gjøre? Hørte at man kan trygt bruke a-krem på kroppen, er det samme med ansiktet? Eller bør jeg holde alle kremene og oljene unna sensetiv babyhud? Jeg er så redd å gjøre ting verre, at hun for allergi ol... :(

Hva bruker dere ved stell og vask?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

A-krem kan du trygt bruke over hele kroppen, også ansiktet! Jeg synest den er den beste kremen og har blitt anbefalt den tidligere av helsesøster :)

når vi bader poden bruker vi bare litt olje i badevannet... ikke noe såpe av noe slag. bruker bare vann når vi vasker han ellers utenom badingen...

håper dette var til litt hjelp iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

 

Jeg bruker bare vann når jeg vasker babyen til vanlig. Når vi bader (ca en gang i uka) bruker jeg badeolje. Ellers litt sinksalve om det trengs, og litt kroppsolje ved massering, kalde føtter eller hender.

Alle produktene jeg bruker er Weleda fra helsekosten. Veldig milde og fine og uten for mye tull i...

 

Jeg har A-krem og ville ha brukt den, men jeg bruker ikke krem, vil ikke at huden skal "lære" at den trenger krem for å ikke tørke ut...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

På helsekosten ble jeg anbefalt å ikke bruke a-kremen på baby. Dette er en helsekost med mor og datter som er høyt utdannede innen sitt yrke. De sa at det ikke er forsket på, men at det blir mistenkt at a-vitaminet blir tatt opp i kroppen.

 

Da jeg brukte Dior Capture fikk lillegutt atopisk eksem over hele kroppen. Når jeg sluttet å bruke den, ble han bra. Tydelig at kremen/virkestoffer gikk i morsmelka. Skremmende syntes jeg. Dette har jeg aldri tenkt over før. Har alltid brukt de med "best virkning", men nå har jeg blitt litt skeptisk.

 

Jeg har funnet en veldig bra krem som er uten parabener og parfyme. Ingen unaturlige virkestoffer. Den inneholder omega 3 og 6. Den heter Aderma Exomega (den største tuben. Kjøpte den på apoteket. Bruker den til lillegutt og nattkrem til meg. Er veldig fornøyd med den :o)

 

Ikke for å skremme noen. Men kanskje noe å tenke på. Kan hende dette ikke høres riktig ut, men hva hvis det er riktig.........................

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hormonbomba - ingen parabener, mineralolje eller parfyme takk! Etter alt vi vet i dag så trenger man ikke bruke det. Jeg bruker COOP sin babylotion når hun er tørr i ansiktet. Lett og fin krem, brukte den da hun også fikk kviser. Mange kommenterer den fine babyhuden hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebamed ekstra myk stellekrem er fin. Helt uten parabener, parfyme og fargestoffer. Kan brukes over hele kroppen. Kjøpes på apoteket og er drøy i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...