Gå til innhold

Hvordan planlegger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ut fra økonomisk situasjon? Arbeid/studier? Eller andre ting?:) Jeg tenker at jeg vil være ferdig utdanna først, og derfor planlegger jeg å få barn etterpå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-jeg planlegger hele tiden men planene kan endres på. Jeg skjønner ikke helt hva du spør om men for meg var det vikitg at jeg var ferdig med utdanningen og hadde fått meg en jobb slik at jeg hadde rett på permisjonspenger (eller er det foreldrepenger det heter nå).og det har jeg nå:) så nå skal jeg bare få det til å klaffe me samboens turnus og min eggløsning så kanksje vi kan bli gravid i oktober eller desember:)

Skrevet

Heisann!

For oss faller det seg egentlig rett og slett naturlig å få barn nå. Vi er begge i fast jobb, har akkurat flyttet inn i ny stor leilighet, har to biler, og er veldig glade i, og trygge på hverandre (har vært sammen i 4 år, bodd sammen i 3 år). Vi har masse energi til overs, og har mye kjærlighet å gi....=)

To av venneparene våre har akkurat fått sine første barn, mens noen av de andre er godt i gang. For oss er det viktig å få barn "sammen/samtidig" med vennene våre. Med tanke på fremtiden, er det jo kjempe hyggelig å være flere om å ha små barn, og så kan man jo også dele råd og erfaringer med hverandre.

Skrevet

Aller helst hadde jeg sett at vi begge var ferdig utdannet og ute i jobb, hadde god økonomi, eide et hus, bil, bodde på den plassen vi vil...

Men om alt dette skulle ha blitt oppflylt, så måtte vi ha ventet i enda 4 - 5 år til, og da ville jeg vært 31.

Er jo ikke for sent dette, er jo til og med gjennomsnittsalderen, men for meg føles det som om det er aaaalt for lenge å vente.

Men nå har vi hvertfall ventet til sambo er ferdig utdannet, så han er nok i jobb om ikke lenge. Selv har jeg 1 år igjen av min 4 årige utdanning, men skal videre på master etter dette, så da prøver vi å time det inn til mellom disse to epokene.

Så med andre ord;

For meg var det viktig at hvertfall en av oss var ferdige meg utdannelsen, men jeg vet at jeg antagelig burde ventet til også jeg og var ferdig.

Det hører med at sambo er 32, så om vi skulle ventet ville han vært 37 da prøvingen starter...

Skrevet

skjønner at det er lenge å vente nathalie- på studie mitt var det flere som hadde barn som synest det var helt supert å kombinere disse to tingene. så lenge en av dere kan ha en anstandig intekt slik at slipper å hele tiden snu på krona skaper jo det fleksibilitet at en er student. F. eks kan barna ofte være kortere dager i barnehagen. :)

Skrevet

Jeg blir bachelorstudent nå til høsten. Sambo er i fast jobb med god inntekt. Ettersom vi har stasjonsvogn, hus og god inntekt på han ser jeg ingen hindringer så lenge begge er klar for det=)

Og jeg ser ikke på det som er spesiell ulempe at jeg forhåpentligvis blir gravid i september og føder i juni ettersom jeg da forhåpentligvis har dratt alle eksamenene i land for første året, og har god tid før studiene begynner igjen=)

Føler alt ligger til rette, og da er det vel en god tid å prøve i=)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har lenge ønsket meg barn, men føler først nå at jeg er helt klar. Har vært samboer i over 2 år, har hus og bil og samboer har god jobb med bra inntekt. Jeg går på attføring, sånn sett er det ikke ideellt, men jeg håper at det skal gå over til vanlig jobb rundt nyttår, og da skal vi begynne å prøve :-)

Han er desverre ikke like klar som meg... Men siden det kan ta lang tid fra man begynner å planlegge til man faktisk blir gravid, håper jeg at han skal føle seg klar innen den tid uansett :-)

Skrevet

Jeg har vert sammen med min nåværende samboer i snart 7 år. Planlegger å gifte oss neste år. Har såvidt begynt prøvinga og begge er "klar" på hver sin måte.

Han i fast og god jobb, jeg med noen jern i ilden (uten noen spesiell utdannelse, men med jobb og hobbyer). Flytter snart inn i nytt og hus og begge med bil uten lån.

Fant ut at det fungerer dårlig og planlegge, vi bare hopper i det!

Vi har det vi trenger, minus en tredjemann ;)

Skrevet

Jeg ville bli ferdig med utdannelsen og få meg fast jobb først. Begge deler er nå i boks, så jeg er temmelig klar for å si det sånn. Vi flytter inn i splitter nytt rekkehus i mars 2008, så jeg ser jo fordelen med å være innflyttet der før vi blir gravide... men vet ikke om jeg klarer å holde meg så lenge med å overtale han :D hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...