Gå til innhold

Kanskje noen av dere kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så skjer det denne gangen også:( Hadde håpet at dette kunne bli et svangerskap uten blødninger:( Mitt første svangerskap endte i en SA mens mitt andre gikk bra til tross for blødninger de første tre mnd. Så nå er jeg altså gravid igjen 8+1 og har begynt å blø. Ingen smerter, kun litt blod.

Var innom fastlege kontoret i dag men der er det ingen sekretærer nå i ferien så umulig å bestille time!! Hva gjør dere andre visst dere ikke kommer til hos legen og gjerne vil undersøke at alt er bra med babyen?

Har lest andre som går på legevakten med blødninger uten at de får komme til der...Vil jo gjerne ta en ultralyd for å sjekke at alt er ok. Kan jeg ringe direkte til sykehuset?

Tenker kanskje at noen av dere her på 2. trimester kan hjelpe meg litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss jeg var deg så ville jeg ringt fødeavdelningen lr legevakten, å forklare akkurat det du sa nå, å la de få dømme, om va du skal gjøre.

Å sier de at du bare skal avente å så ber du om å få navnet på den du prater med, for sikkerehets skyll viss noe galt skulle skj,så er hun ansvarlig.

Å sier de at du bare skal ta det med ro, så ring fastlegen i morgen..

Men blødninger er jo ikke så normalt, etter det jeg vet..

Håper det fikser seg :)

Men husk navnet på dama viss du ikke skal komme innom en tur.. Veldig viktig.. Det er hun som er ansvarlig viss det skulle hende noe..

Skrevet

Jeg har også slitt med blødninger de første 3 mnd. Det står jo over alt at om du har blødninger, så skal du jo ta kontakt. Hva med privat ul? vet det koster, men er jo gjerne verdt pengene. Skader jo ikke å ring direkte til sykehuset å forklare de situasjonen med ferieavvikling. Du er sikkert ikke den eneste som har gjort det.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok tatt en telefon.

Skrevet

Ring føden på sykehuset du skal føde på!

Ikke legevakten. De har ikke peiling på sånt!! Sykehuset tar deg gjerne til undersøkelse med en gang. Der tar dem nok UL, Gyn. undersøkelse osv.

Bare ring med en gang du.

Skrevet

Det er mange av oss på 2.tri som har blødd i hele svangerskapet. Både brunt, rødt og styrtblødninger, og jeg er en av dem - og det vi alle sammen har til felles er at vi får det svaret at er det rødt blod uten store smerter er det ikke noe farlig, brunt er bare gammelt blod så det er heller ikke farlig.

Jeg tror ikke det er noen vits i å ringe føden i kveld for du får sikkert beskjed om at det er ingen ting de kan gjøre, så du må heller ringe i morgen og komme til UL.

Vet dette er belastende og ekkelt, men det går som regel bra og det er mange av oss :-)

Lykke til videre :-)

Skrevet

Ja håper det går bra.... Har ikke ringt i kveld, ser det an til i morgen. Forsatt ingen smerter men blør friskt blod(ikke mye). Uff, vanskelig å få sove, godt jeg har ferie denne uken også( men ferien blir jo ødelagt når man tenker på dette hele tiden)

Skrevet

Ring direkte på Gyn i morgen og forklar situasjonen, så får du sikkert komme inn å UL for å gå å ha det slitsomt og bli stresset er ikke bra :-)

Håper alt går bra :-)

Skrevet

Har fått en legetime på en privat klinikk her i Bergen i dag, var desverre ingenting ledig hos gynekologen der før i august. Satser på at de kan henvise meg videre til Haukeland for ultralyd. Blør mindre i dag enn i går og forsatt ingen mage smerter så krysser fingrene....

Skrevet

Ikke for å si at dette ikke går bra HI, for det har ikke jeg noe kompetanse på.

Men 2TættRættÅSlett; hva hjelper det å ha navnet til den man har pratet med dersom det går galt da? Ok, du har noen å skylde på/rette pekefingeren mot, men tapet har jo skjedd uansett og det vil jo være like vondt for en person som mister uansett om man kan skylde på noen.

Dette er helt generelt altså, ikke noe med hovedinnlegger og gjøre i det hele tatt. Bare et lite hjertesukk til alle som hele tiden trenger en syndebukk..

Hovedinnlegger: håper det går bra, mange opplever blødninger tidlig i svangerskapet og får ellers problemfrie svangerskapet som ender i velskapte barn! Lykke til! =)

Skrevet

Ja da har jeg vært hos legen... Tok GU og legen sa at det kun var spor etter blødning nå(gammelt blod). Hun mente at dette kom til å gå bra men jeg har fått henvisning til ultralyd på Haukeland. Ringer i morgen og håper jeg får time raskt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...