Gå til innhold

Hvor vonde er rier? Merker man tydelig at det er rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naa har jeg gaatt med maserier/modningsrier i et par uker, og naa i kveld synes jeg de kjennes litt annerledes ut. Sitter mer mot ryggen liksom...og jeg kjenner dem ogsaa i laarene. Pluss at de kommer saann halveis regelmessig--ca hvert 10-15 minutt. Saken er bare den at de ikke gjoer direkte vondt--veldig ubehaglige, og paa grensen til det jeg vil kalle "vondt"--nok til at jeg sier "au" liksom, men ikke saa ille. Har 6 dager igjen til termin, saa jeg begynner jo aa lure paa om det kan vaere rier. Har ellers hatt loes mage og konstante mensmurringer i dag, og det kan jo ogsaa vaere tegn paa at noe er igang. Men neimen om jeg vet...

Hvor vondt gjoer egentlig rier helt i begynnelsen? Merker man tydelig at det er det liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg var det TYDELEG skilnad på maserier og ordentlege rier. Maseriene gjorde ikkje vondt (mensenvondt liksom), men då den første ria kom kjente eg at DEN var annleis. Mykje skarpare smerte på ein måte, og ja, det var slik at eg måtte seie "au" sjølv om det ikkje var vanvittig vondt. Men måtte konsentrere meg om den liksom.

Frå eg kjente den første ria til Ada var ute tok det 12 timar, hadde først maserier i nesten eit døgn og blodslim før det starta på ordentlig.

Sender bøtter og spann med fødestøv til deg - håper det er ting på gang og at du snart får nurket ditt. Det er heilt fantastisk!!

Skrevet

Hei,

Jeg kjente ikke tydelig at det var rier i starten, trodde det var kynnere, men da jeg var på kontroll på sykehuset (fordi jeg ble satt i gang- og hadde fått en stikkpille) sa de at det var middels sterke rier. Gjett om jeg ble forbauset og lettet over at det ikke var vondere. Så jeg tror det er veldig individuelt hvrodan rier er og kjennes. For meg høres det ut som om noe er på gang for deg: Lykke lykke til!!!

Skrevet

Du kjenner veldig godt når du har rier, de er mye vondere. Jeg selv hadde problemer med å stå oppreist og gå når riene kom. Men det kan være begynnelsen på fødsel. Trenger ikke være så veldig vondt siden det er 10-15 min i mellom.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg var ikke i tvil da jeg fikk rier. Jeg hadde store problemer med å stå oppreist. Det var ikke noen tvil om at det var rier alltså.

Skrevet

Det varierer nok fra person til person (som alt annet med disse svangerskapene våre).

Jeg merket ikke mine rier. Heldigvis hadde jeg fått beskjed av JM om å ta kontakt hvis jeg ble svimmel, kvalm eller noe slikt. Da viste det seg at jeg hadde effektive rier med 4-5 min mellomrom. JM ble litt paff da ja, og jeg ble sendt med ambulanse til St. Olavs. Jeg kjente fortsatt ikke riene ennå de hadde øket på og kom tettere da jeg kom fram dit.

Så hvordan rier kjennes ut tror jeg ikke det er bare et svar på:)

Skrevet

Takk for alle svar. Naa er jeg saa lei av modningsrier!!!! Har hatt dem i et par uker naa, og i gaar kveld trodde jeg virkelig noe var paa gang. I gaar kveld gikk jeg en tur, tok et bad, og gikk til slutt og la meg...for aa se om de kom til aa komme oftere. Vaaknet flere ganger i loepet av natta pga disse riene/modningsriene, og murringene i ryggen har blitt verre (foeles som om jeg kommer til aa faa mensen naar som helst) men de har ikke oekt i intensitet eller over tid...usj!!!

Skal paa kontroll hos jordmor naa i ettermiddag, saa jeg faar spoerre litt der. Men det har uansett ikke skjedd noe ennaa, saa jeg regner med at det bare er kroppen som forbereder seg. Takk for raad og svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...