guttebassen Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Fikk råd på hs at jeg skulle dyppe q-tips i farris og smøre på tunga. syns ikke det hjelper noe.. Lege ved 6 ukers kontroll sa det ikke var noe å bry seg om så sant det ikke var rødt og sårt. men ikke pent syns jeg. Noen tips?
Kondis som en murstein Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Vi fikk Mycostatin av legen. Jeg fikk salve og hun fikk mikstur... Prøvde farris og utvannet munnvann, men det hjalp ikke! Kjenner du noe til det?
guttebassen Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2007 Hei. Nei kjenner ikke til det? Legen sa jeg ikke skulle bry meg om det..? Jeg er ikke plaget på puppene. Han er 7 uker.
Kondis som en murstein Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 Det er ikke farlig, men det kan bli ubahagelig og vondt når de spiser... Jeg fikk det på brystvortene og det var ufattelig vondt å amme. Tok en stund før vi ble kvitt det for vi smittet hverandre hele tiden. Selvom jeg kokte smokker, kokte sengetøy, skiftet ammeinnlegg "stupikvarten" osv osv... Spør legen din om Mycostatin, det var det eneste som tok knekken på det her. Det var helsesøster som gå meg råd om farris og munnvann, mens legen bare skrev ut resept...
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 Hei! Ikke sikkert dette er trøske.. Ofte får barn melkebelegg på tunga, helt ufarlig, går bort etterhvert. Skulle dette være trøske vil du ofte se det i munnhulen også, kanskje litt på innsiden av leppene etc. Mycostantin er veldig effektivt, men om du ikke får medisin med en gang, er faktsik tyttebær veldig bra. Dypp en q-tips i syltetøyet og smør i munnen. Lykke til!
-spent- Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Dette er sopp, og q-tips med farris skal hjelpe etter en stund. Hvis det går lenge med hvitt i munnen kan dette gå videre nedover og kan komme i rumpa. Dette er ikke noe behagelig for barnet. Veldig sårt.
veronica t Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 her smorte vi m corsodyl munnskyllevann, funka kjempe fint. trøskenn va borte etter 4 daga... å ho hadde mykkje, å då meine e mykkje. E fikk på puppen min, der smorte e canesten creme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå