Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan jeg ikke spise akkurat jordbær og reker når jeg ammer? Kan jeg for eksempel spise bringebær og krabber isteden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan iallefall ikke spise det brune i krabbene, men klørne.. bringebær har jeg aldri hørt at noen reagerer på, men barn er forskjellige..Ang reker og jordbær, må du bare prøve deg frem, noen reagerer, andre ikke..

Skrevet

Oskar reagerte på at jeg spiste krabbe, reker reagerte han ikke på. Jordbær har jeg ikke spist.

Skrevet

Ok, så det går på om de reagerer på det nå? Det er noen som sier at man skal unngå det fordi de kan bli allergiske for det senere i livet... Blir helt forvirra jeg, hehe! Men da må jeg bare prøve meg fram da. Takk for svar:-)

Skrevet

Hehe, jeg som ikke lest innlegget ditt orntlig!:)

Men jeg spiser ikke jordbær pga allergi. Men reker og krabbe tror jeg er helt trygt:)

Skrevet

Jeg har hele tiden spist som normalt, ikke kuttet ut noe under ammingen fordi det KAN gi ditt og datt hos barnet. Tenkte som så at hvis han viser tegn til å reagere på noe, får jeg heller begynne å begrense meg da. Og babyen min har heller ikke reagert på noe! Helt til nå i sommer da jeg spiste ferske jordbær. Det fikk han rødt utslett å kroppen av, i en alder av ca 5,5 mnd. (har spist hjemmelaget jordbærsyltetøy som har vært frosset før, det reagerte han aldri på). Har ingen erfaring med reker eller krabber da jeg ikke er så glad i det selv.

Hvis man har mye allergi i familien tror jeg man bør være litt mer forsiktig, så ikke babyen får alvorlige reaksjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...