Gå til innhold

Spiser dere sunnere om sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes selv det er lettere å spise sunt om sommeren, er jo så masse gode salater man kan lage!

Det som trekker ned er iskrem og hmm tja, et glass rødvin på kveldene er vel bare sunt? Hehe :)

Hvilke godsaker er dere svake for om sommeren?

Ja, la oss snakke kosthold uten slankeprat! :)

Jordbær og kesam tilsatt søtningsstoff er en hverdagsslager her i huset. For å ikke snakke om oppkuttede skiver med vannmelon og annanas, kålrot, agurk osv.

Men i morgen er det sverige tur og det skal det hamstres godis! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Vi er mye på besøk og har mye besøk om sommeren, og da blir det naturlig nok mye kosesegforviharbesøk-mat. Så ikke sunnere, men antagelig mindre - i hvert fall om det er varmt.

Skrevet

Viktig å kose seg i disse korte sommerukene også da, så har ikke dårlig samvittighet for det.

Men det slår meg at det faktisk er ganske enkelt å velge sunnere altnerativer hvis man er litt bevisst.

F.eks lett å velge feta 3 % i stedet for den vanlige, kesam istedet for fløte/rømme osv og lettiskremer finnes i mange varianter og smaker.

Joda, det går hvis man vil, men når det kommer til sjokolade og godis, der er jeg helfreak og moderasjon er ikke-eksisterende! :)

Skrevet

Både ja og nei, spiser jo masse deilig frukt sånn som melon, fersken, plommer og jordbær, og lager salater og sånt. Men er i skikkelig feriemodus på sommeren, og siden jeg er hjemmeværende så er jo ferien veldig lang. ;o) Blir en del is, brus, godis, vafler osv osv som absolutt ikke er sunt og som legger seg på hoftene fortere enn man aner. Huff, her må det skjerpings til. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...