*venter nr. 2* Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Har ei jente på 1år som har blitt helt krakilsk på stellebordet. Jeg får ikke lov å kle av henne eller skifte bleie. Hun hyler og snur seg rundt. Og jeg skal love dere at det ikke er lett å skifte bæsjebleie med en unge som nesten står på hodet. Jeg har prøvd å skifte på henne mens hun sitter på fanget, men hun nekter. Skal absolutt ikke!!! Har prøvd å holde henne litt fast og fortalt at vi må skifte, men hun bare griner. Skal jeg bare gi opp og la henne få leike litt før jeg prøver på nytt? Er det noen som kan gi meg noen råd?
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Dette innlegget kunne jeg skrevet selv, for ett års tid siden... Men så begynte gullet hos dagmamma, og hos dagmamma er det ikke stellebord, så der lærte gullet å stå med stumpen i været når det skulle skiftes bæsjebleie. :-) Er det bare en tissebleie, så blir den som regel skiftet nærmest i fart... På fanget, liggende på sofaen, stående, av og til holdt av enten mamma eller pappa mens den andre trær på ei bleie....
*venter nr. 2* Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2007 Takk for svar.. Jeg blir rimelig frustrert.. Hun har nettopp begynt i barnehage og jeg i ny jobb. Så for meg at vi bare skulle kose oss hjemme etter at jeg hadde hentet henne i barnehagen i dag. Men den gang ei... har skiftet på henne to ganger etter at vi kom hjem. Full klikk! Tenkte hun kunne bade å kose seg før hun la seg. Ville ikke ha av seg bleia før hun skulle bade. Tok henne opp av vannet, la henne på stellebordet og dermed var det på`n igjen. Hyl og skrik! Tok henne med i stua for å kle på henne bleie og pysj, men hun nekta. Jeg synes det er så vondt at det skal være sånn når vi har så lita tid sammen. Noen andre som har råd også?
herethereandeverywhere<3 Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Jeg har to sånne jeg! Den ene sintere enn den andre...:-) Noen ganger gjør jeg det bare fort og gale med "makt", men det går som regel mye bedre om jeg bruker litt tid. Tvillingene er begge begeistret for tannpussing, så vi "pusser" tenner stort sett hver gang det skal skiftes på stellebordet. Ofte tar jeg også av bleia mens de står og holder seg i badekaret eller skapet (kommer jo litt an på hvor mye det er i bleia). La henne ta med en leke hun liker (eller noe annet hun er begeistret for) når du skal stelle henne, og bruk god tid på leken, det funker i allefall godt her. jeg tror det er viktig at det ikke blir sånn at stellebordet og badet forbindes med noe negativt, som krangel, kamp og skriking.. De er riktig festlige disse ettåringene våre ;-) Lykke til!
*venter nr. 2* Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2007 Jeg har prøvd alt som er av leiker og andre ting hun kan holde på med. Men jeg har jo gitt det til henne etter at jeg har lagt henne på stellebordet, og da er hun jo allerede sinna. Så med andre ord kaster hun alt bare fra seg. Skal prøve i morgen å se hvordan det går. Håper ikke dette varer så altfor lenge hvertfall. Det er ganske slitsomt når det holder på hvertfall. Men ting blir vel kankje ikke bedre med åra. Takk for svar hvertfall:)
herethereandeverywhere<3 Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 Jeg husker eldstemann hadde en slik periode rundt 1-1,5 år. Akkurst hvor lenge det varte husker jeg ikke, men jeg begynte å stelle ham på gulvet og plutselig en dag ba han selv om å få ligge på stellebordet.. Det er forferdelig når det står på, men om et år husker du det nesten ikke :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå