Gå til innhold

Spørsmål til alle med 3 barn (eller flere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 barn nå, lurer på en til. Hvilken aldersforskjell er det på dine barn?

Har en gutt som blir 3 år neste mnd, og en jente som er 17 mnd.

Lurer på å prøve på en til fra september, men er ikke dette litt tett kanskje? Synes det var sinnsykt tøft når nr 2 kom, men da hadde jeg ikke bhg plass til nr 1...de to første mine skal 100% i bhg når/om/hvis/at nr 3 kommer...

Er det veldig stor forskjell på 2 og 3 barn? Jeg gjør det meste aleine med dem, stå opp, alt stell, alle bleier, ut å leke, alt husarbeid...osv.. Pappaen er selvstendig næringsdrivende, så er ikke så mye han kan bidra.. Er litt redd jeg "tar livet av meg" med en til, for er veldig slitsomt nå, men så har jeg sååå lyst å være gravid engang til,føde igjen (merkelig nok, selv om jeg var drittlei graviditetene mine etter 4 mnd og syntes det var heeeeeeelt grusomt å føde..hehe) og eg er kjempe babysyk om dagene nå. Har alltid sett for meg å ha 3.

Vi kommer til å ha plass i huset der vi flytter i høst, og vi får også fin og barnevennlig hage utenfor huset, slik at de 2 eldste kan slippes ut for å leke.. de 2 jeg har nå blir jo eldre innen 9 mnd med graviditet også da...så hmm..er så usikker jeg. Vil ikke ha FOR stor aldresforskjell mellom dem heller..så jeg vet ikke...

Kan dere fortelle litt om deres erfaringer med 3?

Åi, ja en ting til, er det trangt i bilen? Hvilken bil har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har vi to det likt ang mann ja. Har tre barn. 5 år 4 år (13 mnd mellom) og 4 mnd. De store begynte i b.hagen da jeg var blitt gravid med nr tre, og det var bra, for jeg var så trøtt og elendig mens jeg var gravid!

Hadde lyst å bli gravid før, slik at det ble mindre aldersforskjell, men der var jeg og mannen uenig. Så ble det slik som dette. Storesøskene elsker babyen og er veldig snill med dne. Ingen sjalusi, men måtte få bekreftelse på at det var kjekt med store barn også, siden alle sa det var så stas med baby...

Koser meg med alle jeg, men det er ikke så lett å gjøre større aktiviteter med de store, når man har baby å ta hensyn til Jeg liker godt fjellturer, ,men de er utsatt...

Vil ha nr 4 jeg nå, når minste er to år.

Bil: Vi sto mellom en Mercedes e 200, stadsjonsvogn og en volvo v70. De er begge flat i baksetet, slik at det ikke er problemer med tre barneseter. Det er i tillegg god plass til barnevogn og kofferter evt hanldeposer i bagasjerommet. Vi tok mercedesen sien den totalt var ett bedre kjøp og var litt større i bagasjeromet enn den andre. Hadde med alle barneseter og vogn da vi prøvde ut biler.

Skrevet

Jeg synes ikke det er veldig stor forskjell på å ha to og tre barn, men nå var de to eldste blitt nesten 4 og 6 år da nr 3 kom til verden. De to største var og er veldig selvstendige og kunne hjelpe litt til med babyen. Ville ikke hatt nr tre tettere på enn dette, det tror jeg kunne blitt vel travelt. Det var veldig hektisk når nr 2 var nyfødt og eldste ikke var fylt to år enda.

Vi har hatt disse bilene mens vi har hatt tre barn:

1. Nissan x-trial. Litt trangt i baksetet, men det var akkurat plass til tre bilstoler/pute. Ok plass i bagesjerommet.

2. Toyota Landcruiser. God plass i baksetet og i bagasjerommet.

3. Volvo v70. God plass både i baksetet og i bagesjerommet.

Det er veldig koselig å ha tre barn. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...