Gå til innhold

Han sover ikke skikkelig om natta lenger..(1år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har alltid sovet godt om natten, siden vi tok nattavvenning på han da han var 6 mnd har han sovet hele natten. Nå som han nærmet seg 1 år ble det bare tull, han sutrer i timesvis om natta, og må nesten hver natt ha en flaske melk for å roe seg. Har prøvd å gi vann og avvent han på samme måte som vi gjorde ved 6 mnd, men han blir rasende og vi får det ikke til! veldig irriterende når vi aldri får sovet skikkelig, og vi som hadde så gode rutiner tidligere... noen som hvet hva dette kan skyldes, og hva vi kan gjøre for å komme tilbake der vi var med søvn hele natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. vi tok nattavvennig når han var 10 mnd og det gikk en mnd, men han våknet da fremdeles for tytt eller vann som oftest. men deretter så nyttet det ikke lenger og kun pupp som hjalp. så siden jeg hadde begynt på jobb, litt kveldsvakter så ammet jeg igjen på natta og han sovnet da godt etterpå. så det har jeg gjort siden, da roer han seg og han spiser mye. ( men fort, gjort på 5 min:)). Men det går nok i bølgedaler, dere er heldige som har hatt det slik så lenge:) men en liten forkjølelse eller litt tenner gjør ofte til at rutinen blir forandret...Er han mye ute, for melatonin som en får fra sola er med på å hjelpe på nattesøvnen iallefall:) hehe er ikke så mye sol i dette landet for tida da men lyset ute hjelper...Men kan ikke si det har hjulpet så mye på sønnen vår akkurat. men han sover godt etter amminga altså frem til morgenen...Han er snart 14 mnd...Vet du om han har noen tenner på vei? er han frisk ellers, fin vektoppgang eller lign? Han reagerer ikke på noe mat og får litt knip om natta?( gutten vår har en del flatus/ fiser:) på natta innimellom- han reagerer nok litt på noe frukt). spiser og drikker han nok på dagtid? de trenger mye væske...100 ml pr kg når de har passert et år...så veier han 10 kg bør han få 1 liter med væske i løpet av dagen. Men er jo væske i mat også da. Men det kan bli varmt om natta også og da våkner iallefall gutten vår og er kjempetørst. han sover uten dyne, for ellers svetter han slik. han spenner av seg dyna om han får den over seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...