Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Vi har akkurat kjøpt og flyttet inn i nytt hus. Noe av det første naboen spør om er om å få sette opp garasje og gjerde. Men gjernde skal pine meg bli 1,8 meter høyt. Det som bekymrer meg er jo sikkerheten til barna her. Med et så høyt gjernde rett ved veien blir jo sikten mindre, og farene større. Vi bor i en blidvei, så det er ikke mye trafikk, med synes det er skummelt, for det er ikke bare de som bor her og har barn som kommer kjørende, det er jo også ungdommer som skal på besøk til naboene rundt her. Vil ikke være vanskelig nabo, men sikkerheten til ungene kommer først så klart. Det er jo ikke tvil om at det blir en større fare, plutselig kan det jo komme unger ut i veien som kommer brått på uoppmerksomme bilister. Men samtidig kommer vi vel ikke noen vei med å si nei heller... Noen med erfaring her????
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Vet ikke om nøyaktige regler på dette, men i vår kommune fikk vi beskjed om at hekkene måtte klippes så og så lavt rundt innkjørslene slik at man skulle kunne se ungene i veien når man kjører ut. Sånn som det så ut da vi overtok etter svigers i dette huset var da hekkene på "hjørnene" ved utkjørselen omtrent 80cm lave de ytterste 2m eller noe sånn.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Gubben fant denne, men tror at det kanskje varierer fra kommune til kommune... http://www.sandnes.kommune.no/index.asp?menuid=1000629&strUrl=//applications/system/publish/view/showobject.asp?infoobjectid=1007111&topExpand=1000094&subExpand=&context=0&IPS=1&rightTopExpand=1000143&rightSubExpand=1000152&rightMenuId=1000727
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 1,8 m høyt gjerde hørtes veldig høyt ut! Hvorfor skal det være så høyt? Dere bør i alle fall sjekke med kommunen om det idet hele tatt er lov å sette opp et så høyt gjerde. Fatter ikke hva han skal med så voldsomt gjerde! Skal han sette opp nettinggjerde eller plankegjerde, da?
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2007 Ja jeg synes det er skrekkelig høyt. Tror det er pga innsyn. Er samboeren min som har snakket med de foreløpig, og han sa han måtte diskutere med meg først. Er fra innkjørsel til der garasje kommer, så blir på inntil 8-10 meter tror jeg ; (
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2007 Er plankegjerde de skal ha, blir jo som en gedigen levegg da...
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. juli 2007 Æsj, kommer ikke inn på den linken... Og så finner jeg ikke frem på min kommune sin side. Får vente til samboeren kommer hjem. Men tusen takk for svar dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå