Gå til innhold

sjansen for å bli gravid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har eggløsning(ut ifra eggløsningskalkulator) på torsdag. Hvor stor er sjansen for å bli gravid hvis man har sex i fra to dager før og to dager etter(Selvfølgelig ikke i ett strekk:))Har sluttet på pillen for to år siden, men blir første gang uten prevensjon nå som vi endelig føler oss klare for foreldrerollen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor stor sjansen er. For noen klaffer det på første forsøk, mens andre bruker lang tid. Men de sier jo at for de fleste klaffer det innen 6-12 mnd.

Skrevet

Anbefales vel ofte å ha sex annenhver dag. Nytter ikke å ha sex to dager etter eggløsning, da har egget gått til grunne. Det lever ikke lenger enn et døgn.

Siden du heller ikke er helt sikker på når du har EL, så ville jeg fulgt rådet om annenhver dag.

Skrevet

Forresten har jeg blitt gravid i 1.pp begge gangene, men gjennomsnittet er vel noen mnd mer vil jeg tro. Leste 8 mnd en gang, aner ikke om det stemmer.

Skrevet

så det vil si at hvis jeg har eggløsning torsdag, så er hvilken dag "best"(vil jo helst at det skal klaffe med en gang jeg da:) har dårlig med tolmodighet

Skrevet

Sæden er jo holdbar i opptil 5 døgn (noen har lenger), så om du tar en runde ikveld og en på onsdag og fredag og søndag, så burde det være bra. Tror det er pga sædkvaliteten man ikke bør gjøre det hver dag, da rekker det ikke å samle seg opp like mye. Men mange blir gravide om de gjør det hver dag også da. Skal jo være litt kjekt samtidig og ikke bare fulgt av klokka :)

Lykke til!

Skrevet

må jo innrømme at det å kunne bli gravid snart, er en stor drivkraft for mer sengekos.....har ventet i 7 år nå på at han skal bli klar, så nå føler jeg nesten på det sånn at jeg må skynte meg før han ombestemmer seg:)he he. men samtidig er det jo bra at han har brukt lang tid på å bestemme seg, at han tar det på alvor.(selv om det til tider har vært veldig frustrerende å vite at alt har lagt i hans hender)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...