Gå til innhold

Har sluttet å amme - skjærer i hjertet:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sluttet å amme lillegutt, med gradvis nedtrapping og nå helt stopp. Og har hatt vondt i magen og i hjertet (kjennes det ut som) i hele ettermiddag og kveld... Uff. Føles det slik for alle?

Og når han skulle ha kvelds, så blei det bare ikke noe puppestund. Stakkars liten. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg følte det ikke sånn,men jeg var VELDIG klar for å slutte å amme da:-)

Skrevet

ok. Jeg slutter fordi jeg er så utslitt og taper meg i vekt. Er liten i utgangspunktet så det skal ikke mye til og tror sønnen min trenger en mor som har litt krefter:)

Men han er bare litt over 10 mnd, så synes egentlig det var litt for tidlig.

Skrevet

Du har gjort en kjempejobb spør du meg:-) Perfekt å avslutte ammingen syns jeg,og ja det er kjempeviktig at han har en mamme med masse superkrefter:-))

Skrevet

Tok han lett flaske? Jeg får såvidt i min grøt og annen mat, så det blir vanskelig å mette han på ett måltid uten puppen. Tenkte å venne han til flasken, han er 8mnd i dag ;o) Men det er ingen enkel sak.

Skrevet

Takk:)

Jeg får inntrykk av at så mange ammer så veldig lenge, så følte jeg burde ha prøvd hardere. Men han er jo frisk og vokser bra og følger kurven sin, reagerer ikke negativt på annen mat enn søtmelk og har god apetitt. så han klarer seg vel:)

Skrevet

Jeg sluttet å amme da førstemann var 17 mnd. Hadde bestemt meg for å slutte da og de siste mnd'ene hadde jeg bare ammet en gang i døgnet, og da på kvelden.

Dette er forresten akuratt ett år siden til helga..

Men i stedet for å kutte ut kveldskos endret jeg på den jeg da.. Vi pleide å sitte i sofaen på rommet hans og amme og da jeg sluttet gikk jeg over til å lese bok og synge og ha en slik rolig stund sammen likevell.

Jeg syntes det var litt rart selv i starten, men gutten min reagerte ikke på dette i det hele tatt..

Han fikk jo kos av mamma likevell...

Skrevet

Nei, han nekter flaske. Men han spiser alt med teskje, tar grøt, middag, syrna melkeprodukter, frukt, grønnsaker, tran osv...

Så han får i seg næring:)

Skrevet

Flinke gutten din-han kommer til å klare seg kjempefin!! Lykke til:-))

Skrevet

Ja, vi har sånn kosestund den siste timen før han skal sove og da sitter han på fanget mitt og slapper av. Og for å gjøre det lettere tok jeg han på fanget under mating i dag og ga masse kos samtidig. Hjalp for mor også det ja:)

Skrevet

Takk:)

ja, det føles sikkert sårt for de fleste. Det er jo egentlig veldig kos. Men i det siste har han røska masse i meg også, så det var jo ikke så kos da. med de to tennene sine. he he:) Hmm. Ja, det var sikkert en ok avgjørelse han kan overleve:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...