Gå til innhold

Ok.. jeg har et problem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en katt som jeg er utrolig glad i, men han er veldig leken og slik.. Og blir jeg gravid, er jeg redd jeg må adoptere ham bort, er så redd for at pusen skal klore babyen og slik..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg ikke kommer til å bli et problem. Er den bare kattunge fremdeles? I såfall kan det være en god ide å kastrere den. Det har vi gjort med vår katt, rolig og avslappa. Selvfølgelig leker den, men kun med oss når vi leker med den. Den vil jo ikke klore babyen uten at den har gjort katten noe. Og da må jo dere bare passe på at katt og baby ikke er alene sammen. Det er ingen grunn til å gi bort katten bare fordi man skal ha baby !!!

Skrevet

den er ikk e2mnd enda engang!|

Skrevet

Dette går helt fint. Har en venninne som har to hunder og en katt som akkurat fikk kattunger nå mens hun går gravid. Du kan jo prøve å få katten til å holde seg litt unna. Altså bo i kjellern eller noe nå mens du går gravid.... Lykke til:-)

Skrevet

Jeg har også tenkt en del på dette. Har hørt at du liksom ikke skal ha katter dersom du har spedbarn.

Med tanke på alder på katt er det nok ingen problem i forhold til kastrering. Den er jo en del større før du føder, og det går jo an å vurdere det etter at babyen ankommer hjemmet og du ser hvordan katter oppfører seg?

Ikke ta sorgen på forskudd=) Går sikkert kjempefint!

Skrevet

Folk har i alle tider hatt kjæledyr, også med babyer. Er ikke noe problem å ha katt når man har baby i hus. Kjenner mange som har det og alle sier at katten tilpasser seg og holder seg faktisk litt på avstand. Katter er intelligente dyr og skjønner at det er en baby og ikke en leke. Hvis du er bekymret syns jeg du skal ta kontakt med dyrebeskyttelsen, som jeg selv er medlem av. Der vil du få mange gode råd og du kan spørre om det som bekymrer deg :-)

Håper du finner ut av det :-) Husk at det er fint for barn å vokse opp med dyr.

Skrevet

....en ting som er veldig viktig!! Har katten din tissekasse inne bør du få den ut av huset om du blir gravid! Kattebæsj er visst ikke bra for fosteret i magen....det fikk jeg streng beskjed om av svigermora mi!!

Skrevet

Katt er ikke noe problem.. Du må bare ta forhåndsregler..

Under sv.sk... viktig at du får noen andre til å ta kattekassen inne.. du kan bli smittet av toxoplasmose.. Ikke bra for fosteret i magen..

Når barnet er født..

- lukk døren inn til soverommet når barnet sover og katten er inne.. Katter elsker varme og kan legge seg oppå ansiktet til spedbarn. Bruk babymonitor om du er redd du ikek skal høre babye.

..Sover barnet ute MÅ du ha på myggnett over vognen av samme grunn.. Nabolagets katter kan legge seg over barnets ansikt..

Jeg tror nok at katten blir såpass voksen til en baby kommer at det å behold den ikke blir noe problem. Hva med å prøve å venne den til barn i huset allerede nå hvis du ikke har barn fra før :) Få venner eller familie til å komme p besøk med den lille

Skrevet

Ikke noe problem med kattesand i huset som gravid. Tror den svigermora er litt hysterisk! Men be mannen om å tømme og rengjøre kassa, ikke ta borti den selv. Hvis du tar blodprøven hos legen og finner ut at kroppen din har antistoffer mot toxomaplose så er det ikke noe problem i det hele tatt. Mange har allerede fått det og da er ikke kattesanden farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...