SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Jeg så spørreundersøkelsen her på siden ang. om man hadde planlagt barnet eller ikke. Det er noe jeg aldri kommer til å skjønne... setningen "nei, det var jo egentlig ikke planlagt" provoserer meg litt, altså. Hvordan kan det bare skje?? Har dere aldri hørt om prevensjon?? Hvis man bruker p-pille, så skjer det bare ikke (ok, en sjelden gang kan det skje, men den sannsynligheten finnes jo nesten ikke... og om du glemmer p-pillen er det jo din egen feil). Og når man først slutter å bruke prevensjon, er det vel planlagt. Sorry, jenter, men vil aldri skjønne dette!!!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Nå sitter jeg og lurer på om jeg er gravid. Det er ingen tragedie om jeg er det, men dersom jeg er det og noen spør, er det jo det svaret som er mest sant. Det er ikke planlagt. Men samtidig så er det ikke krise om jeg blir gravid, så derfor tok vi en sjans (uten å gå i detaljer, hehe) Barnet blir hvertfall ønsket, om ikke like nøye planlagt som sin storesøster=)
Lille søtnos Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Man skulle tro at p-piller var ganske sikre., men jeg kjenner to som ble gravid i fjor og som bruker piller. Kanskje de har kastet dem i do og latt som ingenting? Når sjansen er så liten synes jeg to personer er ganske mye i en vennekrets .) Den ene ble gravid nå for andre gang uten å ha planlagt det, brukte "hoppe av i svingen" metoden, og den er som kjent ikke sikker!!! Tror nok folk noen ganger er vel uforsiktige. Det viktigste er likevel at barna er like velkomne og ønsket når de kommer til verden
Tskjekjerringa på OVERTID Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 Tror vel kanskje man har hørt om prevensjon selvom man blir gravid uplanlagt...... kan være mange grunner til at man blir gravid selvom man i utgangspunktet går på pillen! Uansett om det er "din egen feil" eller ikke.... sansynligheten er liten, men den er der! Og forresten, det var ikke planlagt her heller!
suseduse Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 for det om det ikke er planlagt er det jo helt sikkert like mye ønsket! alle har uhell... ingen prevansjons middel er 100% sikkert, utenom avhold!! at folk har vært uheldige og blir gravide uplanlagt er ganske vanlig. våres var planlagt, men kom fortere enn forventa
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Jeg vet for øvrig at det er en kjent unnskyldning. At pillen sviktet... MEN, jeg har vært gravid ved en tidligere anledning, og ble etter det VELDIG forsiktig med prevensjon. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI har glemt en pille, eller tatt det forsent... Så jeg ble gravid på ppiller.
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Jeg har aldr iglemt en pille. Og jeg ble gravid på pillen. Det er flere enn du tror, nemlig. Jeg og siklerotte ble gravid på samme pille forresten..
hei81 Skrevet 16. juli 2007 #9 Skrevet 16. juli 2007 planlagt pg planlagt.... skjedde litt raskere enn beregnet! Kjenner så mange som har vansker med å bli gravid så tenkte at det var lurt å slutte med p-piller for det kom jo sikkert til å ta litt tid å bli gravid.... men det var gjort på kort tid gitt!!!!!!!!!
Ikkelektuell Skrevet 16. juli 2007 #10 Skrevet 16. juli 2007 Så det provoserer deg at folk blir gravide uten å ha planlagt det på forhånd, da, eller...? Hva er det du vil frem til?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #11 Skrevet 16. juli 2007 MÅ man planlegge et barn da? jeg var i et godt og sikkert forhold da jeg ble gravid. uten å planlegge graviditeten. da vi fant ut at vi ventet et barn ble vi kjempe glade!! vi brukte ikke prevensjon, men brukte prevensjon i noen år etter førstemann siden jeg ikke ville bli gravid med det første igjen. nå har vi nettopp fått nr 2, som heller ikke var planlagt. jeg mistet mensen og trodde kanskje at jeg ikke ville kunne få flere barn... så nr 2 var virkelig en kjempe overraskelse!! ps: er ikke dette et innlegg som passer bedre på krangle-siden?
Heidi med to gutter + spire Skrevet 16. juli 2007 #13 Skrevet 16. juli 2007 Jeg ble gravid på pilla for andre gang! Første gang valgte jeg å ikke beholde barnet, men andre gangen gjorde jeg det! Tok pilla samme tid hver dag, men alikevel ble jeg gravid! Selv om prosent andelen er liten at man blir gravid på pilla, så er det ulike ting som kan hjelpe på ! som feks penecilin! Står i pakkningsvedlegget at penecili8n kan svekke effekten av enkelte p- pille merker! Også hvis man er litt dårlig i magen kan det også skje........!
Lumsk Skrevet 16. juli 2007 #14 Skrevet 16. juli 2007 Man planlegger ikke å få barn selv om man ikke bruker prevensjon. Jeg bruker ingenting av prevensjonsmidler men ble gravid en liten stund før vi hadde planlagt at det passet best å få første barn.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 16. juli 2007 #15 Skrevet 16. juli 2007 Ja, jeg har hørt om prevensjon, men jeg har enda til gode å høre om prevensjon som er 100% sikker!
-MtG- Skrevet 16. juli 2007 #16 Skrevet 16. juli 2007 Lillegutt var planlagt, men nå bruker vi ikke prevenskjon. Mest fordi jeg ikke vet hvilken prevensjon jeg vil bruke. Begynner nok med vanlige piller når jeg er helt ferdig med ammingen. Vi har planlagt at vi skal prøve å lage nestemann ca i august neste år, men skulle det skje noe før det så er barnet hjertelig velkomment selv om det ikke er direkte planlagt.
Mamma i februar=) Skrevet 16. juli 2007 #17 Skrevet 16. juli 2007 jeg har bare hatt sex med de jeg er sammen med jeg. så jeg bruker ikke pilla når jeg er singel...begynte på pilla da vi ble sammen, og etter 4 uker var jeg gravid! men veit at pilla ikke er sikker så fort, så burde vel brukt kondom;) angrer ikke et sekund ihvertfall!!!
AneB Skrevet 16. juli 2007 #18 Skrevet 16. juli 2007 Haha, må si jeg finner det litt festlig at du blir provosert av at datteren min ikke er planlagt... jaja...er det rart det er krig i verden!??? "har dere aldri hørt om prevensjon??" Hva er det for et spørsmål da? Tror du alle som blir gravid uten å planlegge det er helt idioter, eller? Nei, vi har nok aldri hørt om prevensjon. Herregud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå