akasie timotei Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Nokon som veit om det frarådes å drikke lettbrus? Eg veit jo at ungar under 3 år helst ikkje skal ha kunstige søtsoff,det blir vel det samme for gravide det då?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Har hørt at man skal unngå det. Jeg unngår det iallefall!
Tussa og Sofie Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Hmm, nææ, når jeg drikker brus, drikker jeg pepsi max, har ikke hørt at man skal la vær. Det er jo ikke snakk om flere liter om dagen, for min del kanskje en halv liter i uka. Det har vel med mengde å gjøre. Alt med måte tenker jeg, så jeg drikker det innimellom og med god samvittighet!
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 farligere å drikke light brus.. pga tilsettningsstoffende, jeg drikker cola ofte jeg..
Galskapens overhode Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 Jeg har gått over til sukkerholdig brus grunnet søtningsstoffet aspartam. Dette er visst særdeles kreftfremkallende, og verst å få tilført under fosterstadiet.. Støre fare for kreft når barnet vokser opp.. Men jeg drikker da sjelden brus uansett.. Mest i helgene, og kanskje ikek da heller
twoboys & a girl Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Alt er farlig og ikke anbefalt. Jeg holder meg unna røyken og alkoholen, så må vell få ha colaen i fred. Det er ikke snakk om flere liter om dagen. Lettbrusene skal vist være mere helsefarlige.
Tulletutta Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Lett brusen er ikkje bra for den gjør deg meir sulten i tillegg til at den er kreftframkallende, og så er det mangen barn som reagere på dette stoffet når dei blir store og. har sluttet heilt med lett brus, drikker heller den med vanlig sukker i. Dessuten drikker eg heller ikkje brus så ofte bursdager, kino og helger ikkje alltid då heller
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #9 Skrevet 16. juli 2007 Min jordmor hadde vært på kurs/foredrag der professor mente at det skulle STORE mengder light brus til for at det skulle være skadelig. Vi kunne trygt ta oss noen glass i uken. Jeg har drukket light brus når jeg har skullet KOSE meg, gjerne i situasjoner der jeg ellers villet drikke vin. Sitter ikke med brusen hver kveld, men når det er sagt er det vel like farlig med smågodt og slikt vil jeg tro?
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 16. juli 2007 #10 Skrevet 16. juli 2007 Hei. Har hele tiden trodd at man skulle holde seg borte fra light brus og saft når man var gravid, men så ser jeg i den nyeste utgaven av bladet Gravid at man trygt kan drikke det. Vanlig brus står det max 1/2 ltr pr dag, mens light kan man trygt drikke. Syns dette var litt rart, men.... Ikke godt å vite hva som er rett....
M*A*S*H* Skrevet 16. juli 2007 #11 Skrevet 16. juli 2007 http://matportalen.no/Matportalen/Saker/1092221170.29 Ikke til barn under 3 år. Husk at cola light / pepsi max el lign inneholder koffein - som også skal begrenses særlig tidlig i svangerskapet til tilsvarende 1-2 kopper kaffe/dag.
du og jeg og vi to Skrevet 16. juli 2007 #12 Skrevet 16. juli 2007 Gravide kan drikke lettbrus, i følge matportalen - og de pleier å ha peiling! http://matportalen.no/Matportalen/Saker/1109234200.62 Jeg drikker heller litt lettbrus enn å putte i meg masse sukkerholdig brus og saft - men der er vi jo forskjellige da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå