Gå til innhold

Er det mulig!! (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nok ikke sikkert at alle kjenner min historie, så kort fortalt:

Vi fikk i uke 20 på ordinær ul vite at barnet vårt har mellomgulvsbrokk og det er 65% sjanse for at hun (det er ei jente) overlever etter fødselen.

Vi har vært inne til kontroller hver 14.dag siden vi fikk vite dette. Vi har vært hos de fremste spesialistene både innenfor fosterdiagnostikk og barnekirurgi. Alle har rådet oss til å gå løpet ut. Vi har også selvfølgelig vært vurdert for keisersnitt kontra vaginal fødsel. Her har vi blitt rådet til vaginalfødsel pga lungekapasiteten til barnet.

Så idag; Får telefon fra sykehuset om at de vil ha meg inn til forløsning, blir fullstendig paff, har termin om 13 dager og er jo selvfølgelig fullstendig forberedt på en normal fødsel. Spør og graver om hvorfor dette pluteselig har blitt bestemt, får til svar at de vil at det skal skje kontrollert og med rett ekspertise til stede. JA, det skjønner jo vi også, men dette kunne de ærlig talt ha bestemt før!!!

Så i morgen skal vi da skrives inn og onsdag skjer det. Skal selvfølgelig bli veldig godt å få et svar, men herregud for et helsevesen vi har!!! Blir godt å få ut litt frustrasjon på legene i morgen.

(Visst noen vil lese litt mer om vår situasjon ligger det en tråd på fostervann/ultralyd-forumet)

SÅ, er det noen her som kan berolige meg litt ang ks?? aner jo ikke i det hele tatt hva jeg går til...

Takk for at dere tok dere tid tilå lese og takker masse for alle svar jeg får:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen personlig erfaring med KS, ville bare ønske deg lykke til! Håper alt går bra med prinsessen! Kan tenke meg at det er pga ferieavvikling de bestemte seg så plutselig for KS, for å sikre at de beste legene er på jobb når det skjer. Prøv å ta det positivt selv om det kom brått på deg!

Skrevet

Jeg skal inn og ta mitt tredje ks neste mandag, og må helt ærlig si at det gjør veldig vondt etterpå, men det får ein jo smertestillende for så det klarer du fint! Og ofte er ks til barnets beste, så viss legene mener det må du bare stole på de. Ellers syns eg forferdelig synd i dere som har måttet gått så lenge i usikerhet om barnet vil klare seg eller ikke. Ønsker dere MASSE lykke til og håper det går kjempefint med den lille!!

Klem fra meg:)

Skrevet

Tusen takk for at du er rett frem, moly!! Det er akkurat dette jeg trenger å vite:)

Kjenenr du noe når de roter rundt nedi der eller?? Er så redd for å bli skjært i!!!

Skrevet

Du kjenner liksom at de roter rundt i deg. En helt merkelig følelse men ikke vondt i det hele:) Men det raser mange rare tanker gjennom hodet når de syr deg igjen etterpå. Det er jo det som tar tid. Ongen er ute på et blunk og det er bare helt fantastisk!!

Skrevet

Først og fremst ønsker jeg det lykke til! Forstår godt frustrasjonen din, det kom brått, men det en over her skrev om at de kanskje gjerne vil passe på at de beste er der på jobb for dere, høres ut som en god forklaring. Nå er de er de godt forbredt og klare for å ta henne godt imot...

Opplevelsene med KS er sikkert forskjellige, som med fødsel. Min forrige fødsel endte med hastesnitt, i full narkose, så jeg kan ikke si noe om hvordan det oppleves. Men jeg vil bare si at det nok er ulikt hvor mye smerter man har etterpå. Jeg klarte meg med litt paralgin forte og paracet/ibux de første dagene, så trengte jeg ikke mer. Men du må nok regne med en lang periode der legingen av såret tar tid, at du kjenner det godt når du beveger deg. Jeg kunne ikke løpe noe særlig før etter 5-6 måneder.

Be om hjelp på barsel, ikke vær sjenert for å ringe i snora! Jeg ringte på dem for å få dem til å ta barnet til meg, rette på puter, ta beina opp i senga osv. Tror noen kvier seg for å mase - jeg "maste" og ble bare møtt med forståelse og omsorg (Ullevål)!

Lykke til til dere alle tre! Ha en fantastisk onsdag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...