Gå til innhold

Noen som har erfaring med at Pergotime korter ned syklusene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pergo setter vel igang el slik at den kommer tidligere enn om kroppen skal styre det selv (når man har lange sykluser).

Men er det sånn at mnd etter, så er syklusen tilbake til samme gamle tulle-greien, dvs, umulig å vite hvor lang den kommer til å bli?

Eller kan pergobruk få syklusene på ret spor, også de mnd man ikke bruker det?

Er det noen som har noen erfaringer på dette området å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg.

Mine sykluser ble kortere med pergo, og stabeliserte seg på 28 dager. Uten pergo blir syklusene som før pergoen; ustablie og uregelmessige..

Skrevet

Jeg har erfart at pergo virker syklusen etter også, den blir ikke "normal" som ved bruk av pergo, men mye kortere enn 50 dager og sånt..

så for meg så sitter virkningen i noe syklusen etter.

Men den neste igjen, lever helt sin egen verden, sånn 50 til 70 dager.

Med pergo har jeg el fra dag 15 til 17, uten pergo fra dag 17/18 til opp mot dag 40 eller noe sånt. Syklusen etter pergo er det fra dag 18 til 22..så det varierer endel på meg da.

Skrevet

hei.

jeg har netopp startet med min første dobble kur med pergo og hadde til vanllig en syklus på 30-32 dager av og til 28 dager.

men denne mnd finner jeg ikke el,pleier alltid å få posetiv el test på dag 16-17,men nå er jeg på dag 21 og fortsatt ingen posetiv el test:( hører noen har skrevet at el har blitt forsinket ,men andre sier den kom før,så jeg vet ikke..men finner de ut på blodprøvene jeg tar om når jeg har hatt el om jeg har hatt det?

håper ikke pergotime klusser til syklusen min veldig..nå er jeg bare redd jeg ikke får el:(

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Høres ut som om pergoen gjør nytten, ja, når det gjelder syklusene. Denne gangen fikk jeg el på dag 28, og det er litt i lengste laget å vente på el synes jeg!

Baas; jeg og har hørt at el kommer litt senere enn vanlig når man bruker pergo, men vet ikke hvor mye senere.

Jeg tror det skal være mulig å få sjekket ved blodprøve om du har hatt el, men tror dette må gjøres på en spes dag i forhold til hvor i syklusen du er.

Er ikke helt sikker, så du kan gjerne ringe legen din og be om å få tatt en blodprøve, eller spørre om det her på forumet. Det er helt sikkert noen andre som vet svaret på dette.

Lykke til ihvertfall. Håper el kommer raskt, vet hvor frustrerende det kan være.

Lykke til dere andre også!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...