Gå til innhold

Når drar dere til legen etter dere har funnet ut at dere er gravid???


majatv

Anbefalte innlegg

Jeg fant det ut for et par dager siden, og lurer på om det er noe hastverk med å komme seg til legen for at de skal bekrefte det. Og tar de eventuelt noen andre prøver som det er vikitg å få tatt så fort som mulig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bestilte time dagen etter positiv test =) Første kontroll blir i uke 12.. det er iallefall praksisen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestilte noen dager etter positiv test. Var på første kontroll da jeg var 6 uker, neste gang blir i uke 13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å dra før i slutten på august, når alt ferie styret er over. Men nå må jeg ha sykemelding pga denne lammende kvalmen. Så da blir det i morgen (er i uke 8). Hadde det ikke vært for det hadde jeg ventet.

 

Første gang jeg var gravid banket jeg på legedøren da jeg var sikkert bare 4-5 uker på vei. Men en kjenner selv når det er rett å gå. Siden jeg har gjort dette før for ikke så VELDIG lenge siden, kjenner jeg meg trygg på det kroppen går i gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal inn om to uker, er da 9uker.

Ville ha henvisning til gyn sså fort som mulig, for han har laaang ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg var til legen da jeg var 5+2, men det ble egentlig kun en samtale.

Ifølge legen er det vanlig med første time/kontroll i uke 8,

så jeg skal tilbake når jeg er 8+2.

Eller sa han at det var vanlig med UL i uke 18

+ kontroll hos lege i uke 28 og 38.

Ellers ble det litt hyppigere kontroller hos jordmor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg visste ikke om jeg turte å tro på hjemme testen, så jeg dro til legen for å forsikre meg at testen faktisk var riktig dagen etter hjemme testen.. 3 dager etter at mensen skulle ha kommet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kontaktet legen med en gang, men det haster ikke. første kontroll er ca rundt uke 8 - 10, da taes det blodprøver og fastsetter termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Sånn som jeg forstod det var det forkjell på om du er førstegangs eller ikke... Første ganger var jeg på kontroll i uke 8, denne gangen sa sykepleieren at det bare var viktig å ha en kontroll før uke 12, slik at det blir bestillt ultralyd... Skal til legen 15.08 og da er jeg vel ca 10-11 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...