tonjecec Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 når du har 11 dager igjen, har du krav på å få fødsel satt i gang når fostret er 10% større enn gjennomsnittet...?
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Eg gjekk med ein baby på 25% over gjennomsnittet sist jeg gikk gravid. Jeg fikk ikke gjennom å bli satt igang, gikk noen dager over termin =)
tonjecec Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2007 va ongen stor når den kom t? eg e ganske lita.. 159 høg å oppe i 87 kg, så d e ganske tongt førmeg
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 Gutten min var 5 kg når han kom, men min fødsel endte i keisersnitt da. Han fikk ikkje håve skikkeli ned i bekkenet. Første guten min var 4200g, han gikk fødsel kjempefint med, men vet ikke hvor mange % han var over gjennomsnittet. Mye har jo med str på håve til barna og da, han på 4200 var 37cm og han på 5kg var 39cm rundt håve. Eg e 160 høg, og kom opp i en vekt til 79 kg. Skjønner godt det er tungt for deg. Dersom du sliter veldigt er det jo ofte en kan få igang fødsel tidligere, bedre det en å bruke opp alle kreftene før fødsel.
MaryPopp☆2-barnsmor Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 kan jo minne litt om min situasjon sist gang jeg var gravid.. var på UL hos en lege på sykehuset 8 dager før termin.. ( en mandag ) Han mente sønn min var "godt over 5 kg" når han skulle måle han.. han ville derfor at jeg skulle settes igang 2 dager etterpå ( onsdag ), fordi han var så stor. Dagen etterpå, på tirsdag gikk derimot vannet av seg selv, og sønn min kom på onsdag.. Heldigvis tok legen grundig feil, for sønn min målte 54 cm og var "bare" 4100 g. men fikk ekstra oppfølging under fødselen pga legens spådommer.. ( sikkert itilfelle hastekeisersnitt fordi de trodde han var så stor.. ) I dette svangerskapet fikk jeg beskjed om at jenta vår er 7 % over gjennomsnitt ( det var i uke 28 da.. ) . det kan selvfølgelig jevne seg fint ut til termin..
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Min baby var 12% over i uke 35. Det var akseptabelt sa legen. Dessuten påpekte han at det kunne være en feilmargin på 15%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå