Tokatter_USA Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Et vennepar av meg har prøvd å bli gravid i flere år uten hell. De har prøvd "alt", men kommer ingen vei. Adopsjon har de tenkt på, men det blir for dyrt. For innenlandsadopsjon av babyer er det lange ventelister, og utenlandsadopsjone koster flere tusen dollar. Men paret er et av de muntreste og hyggeligste menneskene jeg kjenner, selv om folk blir gravide i fleng rundt dem, og så å si alle vennene deres er småbarnsforeldre. Vi prøvde en stund å bli gravid selv, så jeg vet at jeg ikke hadde klart å ha så mange andres barn rundt meg hvis jeg hadde slitt sånn. De er utrolig flinke med barn, og datteren min synes de er fantastiske. Men i dag var jeg i butikken, og fikk høre av en felles venninne: "Mary og John skal få en baby i dag!" Det viste seg at det var en tenåring i området som var gravid og lette etter gode adoptivforeldre. Legen hennes kjente et par som ventet på å adoptere fra Kina, så de ble oppringt, men dette paret ønsket å fortsette med den prosessen og ringte i stedet sine venner Mary og John som de visste hadde slitt lenge. Dette var for fem dager siden. Termin var om noen uker, så de holdt på å si nei, for det kom så plutselig, og de var ikke forberedt. De skulle tenke på det. Men neste telefon meddelte at fødselen hadde startet! I går dro Mary og John på sykehuset for å hilse på, forelsket seg (hvordan kunne de unngå det), og bestemte seg på flekken. Så etter fem dagers tenketid/forberedelse skal de bli foreldre! Ingen kunne fortjent dette mer - jeg er helt på gråten på deres vegne.
Monajenten Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Å herlighet så fantastisk da!!! Kjente jeg fikk helt frysninger her:) Gratulerer så mye til vennene dine, det hørtes virkelig fortjent ut ja:)
melkekua™ Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 For en fantastisk historie ;o) All mulig lykke ønskes dine venner.
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 fikk også helt frysninger her, de kommer til å stooor kose seg og aldri angre på at de tok denne sjansen
Tokatter_USA Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2007 Nei, at de kunne lure på det engang :-) Klart, det er jo litt av et sjokk, men jeg VET de blir gode foreldre. Jeg visste ikke at sånt gikk an i våre dager. Trodde man måtte gjennom en langvarig prosess for å bli godkjent på alle bauger og kanter, så jeg vet ikke helt detaljene. Men de er ikke dumme eller godtroende, så alt er helt sikkert i orden.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 så utrolig bra :-) blir glad av sånne historier :-)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Så sinnsykt bra!! De blir sikkert verdens beste foreldre:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå