Vestlandslefsa Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Er nok ikke sikkert at alle kjenner min historie, så kort fortalt: Vi fikk i uke 20 på ordinær ul vite at barnet vårt har mellomgulvsbrokk og det er 65% sjanse for at hun (det er ei jente) overlever etter fødselen. Vi har vært inne til kontroller hver 14.dag siden vi fikk vite dette. Vi har vært hos de fremste spesialistene både innenfor fosterdiagnostikk og barnekirurgi. Alle har rådet oss til å gå løpet ut. Vi har også selvfølgelig vært vurdert for keisersnitt kontra vaginal fødsel. Her har vi blitt rådet til vaginalfødsel pga lungekapasiteten til barnet. Så idag; Får telefon fra sykehuset om at de vil ha meg inn til forløsning, blir fullstendig paff, har termin om 13 dager og er jo selvfølgelig fullstendig forberedt på en normal fødsel. Spør og graver om hvorfor dette pluteselig har blitt bestemt, får til svar at de vil at det skal skje kontrollert og med rett ekspertise til stede. JA, det skjønner jo vi også, men dette kunne de ærlig talt ha bestemt før!!! Så i morgen skal vi da skrives inn og onsdag skjer det. Skal selvfølgelig bli veldig godt å få et svar, men herregud for et helsevesen vi har!!! Blir godt å få ut litt frustrasjon på legene i morgen. (Visst noen vil lese litt mer om vår situasjon ligger det en tråd på fostervann/ultralyd-forumet) SÅ, er det noen her som kan berolige meg litt ang ks?? aner jo ikke i det hele tatt hva jeg går til... Takk for at dere tok dere tid tilå lese og takker masse for alle svar jeg får:)
Kosel Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Ingen erfaring på området. Ville bare ønske dere lykke til på onsdag!!!
Tussa og Sofie Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Lykke til ja, har dessverre ingen erfaring å dele )
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 jeg kjenner mange som har tatt keisersnitt, og spesielt planlagte keisersnitt...jeg har ikke personlig erfaring, men alle de jeg kjenner har det gått veldig bra med, det tok litt lenger tid å bli oppegående og sånt, men de virker fornøyde og har ikke klaget på noe annet enn at det tok litt tid å hente seg inn igjen...
strekkmerketrollet Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 Hei! Sa de at de skulle ta KS? Eller sa de bare forløsning? Kan jo hende de mener at de vil sette igang fødselen? Var bare en tanke som slo meg Ellers vil jeg bare ønske deg masse lykke til!! Forstår det skal bli godt å få svar..
Vestlandslefsa Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2007 Er nok KS,de hadde visst vurdert om de skulle sette meg igang, men fant ut at siden det kunne dra ut i tid så ville KS være bedre. Tusen takk for alle lykkeønskninger:)
twoboys & a girl Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Vet ingenting om dette, men ønsker deg masse lykke til. Må være tungt å gå i det uvisse å ikke vite hva som skjer, med masse tanker om alt mulig. Trøsteklem
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 jeg har hatt ks.. men vet ikke helt hva du vil vite.. du kan jo sprørre meg om det du lurer på?
Villeville Skrevet 16. juli 2007 #9 Skrevet 16. juli 2007 Jeg også har hatt ks og det gikk kjempefint. Fikk bedøvelseskrem fra første stikk og ingen smaerter overhodet. Epiduralen gjør at du føler at noen tar på deg osv men kjenner ikke noen form for smerte:-) Forbredelsen tar ca 1t, selve ks ca 5 minutter og så ca 10 minutter på syiing. Jeg hadde en veldig positiv opplevelse ved mitt ks. God stemning i operasjonssalen, fikk baby opp på brystet med en gang og etter stell, og alle var veldig snille, flinke og informative. Alt dette til tross for at babyen min ble tatt med hasteks i uke 28. Babyen min ble forresten også operert for mellomgulvsbrokk da han var 2 mnd gammel, altså ca 4 uker før vi egentlig hadde temin. Han var bare 2600gram før operasjnen og alt gikk kjempefint:-9 Masse lykke til til dere alle tre:-)
Villeville Skrevet 16. juli 2007 #10 Skrevet 16. juli 2007 Glemte å si at selv om selv ks ikke gjør vondt, så gjør det forferdelig vondt de neste dagene. Bare det å snu seg i senga kan få en til å grine. Be om morfin / smertestillende når det gjør vondt. Mange steder må man selv si ifra når effekten er oppbrukt. OG.... Ta i mot tilbud om sånn støttestrømpe for magen når fysioterapauten kommer for å se til deg. Den er god å ha.... Lyee til!
Vestlandslefsa Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. juli 2007 Tusen takk for at du svarte meg, setter pris på folk som er rett frem:)) Gruer meg helt sinnsykt, men, men, de mener visst dette er det beste. Veldig godt å høre at det gikk bra med gutten din, det er det vi også håper på. Men, onsdag får vi svaret altså, litt uvirkelig hele greia... Skal prøve å komme innom å oppdatere dere når vi vet alt helt sikkert. Nok en gang tusen takk for alle lykkeønskninger:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå