Gå til innhold

Sammenheng med sv.sk forgiftning og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

vondt under høyre bryst/ribbein????

Noen på 3.tri som satt den grillen i hodet mitt!!.....

Så nå tror jeg jo nesten på d også da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan väre et tegn på svangerskapsforgiftning ja.. men i fölge min jordmor skal det gjöre veldig vondt, väre et konstant trykk liksom, for at det kan settes i sammeneheng.

Skrevet

Ok..jeg har ikke konstant vondt jeg da..bare når jeg snur meg... Men d er et lite trykk der hele tiden ja...men har hatt d lenge da..Burde det ikke ha skjedd noe nå hvis d hadde vært en sammenheng??

Skrevet

Vet ikke, kan ikke så mye om dette her. Men jeg har veldig höyt blodtrykk, og har derfor fått beskjed om å väre obs på blant annet smerter under höyre bryst. Men etter hva jeg har hört og lest, trenger det nödvendigvis ikke skje noe för man plutselig blir veldig dårlig. Men hvis det er vondt bare når du snur deg, kanskje det er babyen som trykker mot ribbeina eller no? Jeg hadde sånn ganske vondt en periode, men det var bare babyen som gjorde det.

Vet ikke hvor langt du er på vei, men hvis du ringer lege/jordmor eller föden får du helt sikkert sjekke urin og blodtrykk, bare for å väre sikker. Så slipper du gå rundt og bekymre deg! :)

Skrevet

Kommer rett fra jordmor i dag, og hadde samme spørsmål til henne som du. Jeg er 33 + 6 i dag og naturlig nok redd for sv.sk forg.

Alle andre prøver jeg tok (urin, blodtrykk, blodprosent) var finfine så hun holdt en knapp på at det er et ribbein som ligger under konstant press på høyre siden høyt oppe.

Det er en stikkende smerte der når jeg snur meg, å sove er nærmest plent umulig.

Det beste er vel kanskje om du kan ta noen prøver som utelukker sv.sk.forg. så slipper du å uroe deg for det:o)

Lykke til!

Skrevet

Er 31+2 idag...

Har aldri vært noe galt med blodtrykket eller urinen..bare litt leukocytter...Og jeg satser på at babyen trykker jeg også..skal levere urinprøve og måle blodtrykk neste tirsdag...må vel vente til da for å se...Litt nervepirrende, men...

Jeg har jo ikkeno konstant trykk på dette stedet. og babyen spaker masse på høyre sida..

Skrevet

Da er det helt sikkert bare babyen som trykker på et ribbein. Som sagt, så sa min jordmor at det skulle gjöre ganske så vondt for at det skulle settes i sammenheng med svangerskapsforgiftning. Men ta kontakt med lege hvis du föler deg dårlig på noen annen måte da.

Lykke til :)

Skrevet

Vil tro at det skal gjøre uutholdelig vondt og mye vondt for at d skal settes i sammenheng med svangerskapsforgiftning...håper igrunn d...for d er d jeg frykter aller mest....Føler meg ikke dårlig på noen måte så det går vel bra:)Takker for svar.

Skrevet

Jeg har hatt denne typen fpr Sv forgiftning, HELP

Det var mildt sagt J..... vondt !!!! Jeg hadde saa vondt at jeg kastet opp....

Det er en sv forgiftning som gaar paa leveren og det er derfor det verker slik paa hoeyre side.

Smertene var helt utholdelige og jeg var aldri i tvil om at vi maatte ta kontakt med sykehuset.

Skrevet

Hadde du så vondt helt fra starten da du merka d??

For jeg har hatt like vondt hele tiden, men aldri kasta opp eller noe..

Skrevet

det kan være det! men jeg mener det må være andre symtomer også sammen med det..

hadde sv f selv sist.

ødme, høyt BT, vondt i hode, kvalm, protein i urinen og vondt i ribbein kanten/ helt øverst på midten av magen.

Men om du har mere vondt på den ene siden, kan det hende at lille i magen din har sparket litt for hardt. det kan være veldig ubehagelig og gjøre veldig vondt

Tror du heller kan si det, enn at du har fått sv.f.. siden det ikke er andre tegn til det.

:) Du skal vel på kontroll sanrt også, så da skjekker dem etter ikke ta noe på forskudd. det kan bli mye stress for ingen grunn.

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...