Gå til innhold

Vaske lammeskinnpose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått en gammel, nydelig babykurv som har gått i arv i pappans familie. Veldig hyggelig, synes jeg! Madrassen vil jeg selvsagt skifte - men spørsmålet er egentlig hva jeg skal gjøre med den sikkert like gamle lammeskinnposen som som lå oppi? Den lukter ikke godt, men er sikkert fullt brukbar. Kan de vaskes? Noen som vet? Jeg har også et helt nytt lammeskinn som jeg lurer på om skal/må vaskes før det tas i bruk. Råd fra erfarne mammer tas imot med takk! (og er det noen som vet om de selger "biter" av skummadrass på f.eks Kid Interiør?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med lammeskinnsposen vet jeg ikke, lurer på det selv også...

Men "biter" av skummadrass kjöpte jeg på en möbelforretning der jeg bor iallfall. Jeg bare tok med den gamle madrassen, og de skjärte til en ny en i samme mål.

Når det gjelder lammeskinn har jeg vasket det jeg kjöpte nytt... vet ikke om det er nödvendig men..

Skrevet

Jeg har en fra da jeg var liten selv og spurte mamma åssen jeg skulle rense den. Hun sa at ullen er selvrensende og trengtes ikke renses. Vreng posen så ullet kommer ut. dryss på potetmel, la det ligge litt og børst det bare av igjen. Så er det bare å lufte den litt og den er klar til bruk.

Skrevet

Vasket på ullvask mange ganger min. Brukte den når jeg var liten :) min bror og søster har brukt den, store bror og nå lille bror. Nesten som ny!! Børster ulla med sånn kost som en børster hunden med jeg da.. så blir den fin og "fløffi" igjen atte.... :)

Skrevet

Min ble ødelagt når jeg vasket den på ullvask i maskina...

Skinnet krympet og ble stivt som papir. Bittert!

Skrevet

Hei. Så hyggelig å få bruke det som er i familien! Jeg har selv min gamle SIlver Cross vogn. Er nok litt nostalgisk av meg! Jeg ville enten levert den inn på rens eller bare luftet den godt. Mest sannsynlig så lukter den av å ha vært nedpakket en stund(?) og ikke fordi det er noe galt med den. Evnt prøve å børste selve skinndelen. Hadde ikkke våget å hatt den i maskinen på ullprogram. Kan gå godt, men om det ikke gjør, så er det fryktelig kjipt. Er det sånn en med cordfløyel? Synes de er så flotte, men finner ingen plass

:(

Skrevet

Den fra jeg var lita ble også stiv:S Fiiine lammeskinnsposen med kordfløyel.. Noen som kanskje vet hvordan den kan mykes opp igjenn???

Skrevet

Jeg hadde blitt super-lei meg om jeg hadde klart å ødelegge posen min. Så jeg tør ikke gjøre annet enn tipset jeg fikk av mamma. Da kan ikke noe gå istykker.

Skrevet

hmm, linken fungerer ikke. Men gå inn på nostebarn.no, trykk på linken Soveskinn og tepper på venstre side, og der skal du finne posen! :o)

Skrevet

Jeg har kjøpt vaskemiddel på nøstebarn som inneholder fett. Det skal visstnok være bra.

Ellers så får du kjøpt en slags olje man behandler skinn med for å få det mykt. Mulig det er å få tak i skohandel eller skomaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...