Gå til innhold

Kan man gi yoghurt til baby på 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt de fruktbegerene fra 4 mnd,men de er så sure han brekker seg av og til og liker det ikke så veldig godt....

Men de sans yoghurtene med eple og pære syntes jeg er gode og søte kan jeg gi han det? nesten ikke sukker i de...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

yoghurt er et melkeprodukt og det skal man ikke gi før barnet er 10 mnd!

Du kan jo evt mose frukt selv, f.eks banan. Mango og pære er også søtre frukter som du kan koke og mose.

Skrevet

vi har gitt mathias yoghurt, men i små mengder da.. han får ikke en hel, bare nån skjeer.. har gått bra her!

Skrevet

Trodde det var greit når det var syrnet melkeprodukter...

ja,går jo an og lage noe selv vil ikke gi banan kan vel bli hard i magen av det.

Skrevet

Tarmene til babyer under ett år, er ikke ferdig utviklet enda, og melkeprodukter før ett år, kan føre til småblødninger i tarmen...

Hilsen Sykepleier

Skrevet

Jeg Månestrålen... glemte å tilføye dette på forrige svar... :

...men småfolk produktene har babyglass(dessertglass) med yoghurt uten kumelk, og de kan en bruke. De er ikke syrlige heller..

Skrevet

Det finnes ikke yoghurt uten kumelk? Eller mener du sånn soyayoghurt? syrnede melkeprodukter går bra fra 10 mnd (min helsesøster mener fra 8 mnd forresten). Noe med at proteinene i de syrnede produktene er mye lettere å fordøye enn proteiner i søt kumelk.

Skrevet

blandt middagsglassene til babyer så er det joughurt til barn fra 6mnd... er bassert på mme i stedet for kumelk!

Skrevet

Hva er mme basert på da?

Skrevet

hehe.. er vel kumelk.. men er jo lagd sånn at de skadelige stoffene er tatt bort, så en baby mage skal tåle det!

så..uansett så er det ikke skadelig å gi barnet mme basert youghut.. så om hun vil blande ut fruktpureen med det så finnes det en youghurt som er lagd for babymager... var det som var poenget mitt..

Skrevet

Babymager skal ikke ha melkeprodukter før tidligst 10 mnd.

Og de sans-youghurtene er jo fulle av søtningsstoff. Det er en grunn til at de er gode og søte og ikke har sukker oppi...

Sats heller på baby-mat glassene med pærepure o.l De er søtere enn frutti og beregnet på babyer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...