Gå til innhold

Jeg er også redd... panisk redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får plutselig en følelse av at dette klarer jeg ikke. Hverken KS eller vanlig fødsel. Jeg TØR rett og slett ikke !! Jeg har knappe sju uker igjen til termin og jeg ser ikke for meg at det blir noe barn ut av dette. Jeg er livredd for å "Klappe" helt sammen når jeg forstår at her skjer det og det er ingen vei tilbake (det er det jo ikke nå heller...). Jeg aner ikke hvordan jeg skal takle smertene og følelsen av å revne. Jeg aner rett og slett ikke hvordan jeg skal få jenta mi ut !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er naturlig i en periode.går over som regel, når man blir lei nok.stol på kroppen din, dette fikser du.tenk på alle de som har født ,det er min livbøyle i vertfall.

Skrevet

Pust med magen skjønner panikk angsten er på en visst her :-) Jeg var døredd for å revne under første fødselen det var liksom det jeg fokuserte på følesen av å revne der nede.... for å være helt ærlig det var ikke det jeg tankte på da jeg fødte..... Smertelindring finnes det mange alternativer av, og akupunktur kan også virkelig hjelpe på det meste...

Men hormonene fikser stort sett det meste når det nærmer seg og ut kommer hun på den ene eller andre måten... Ring sykehuset og fortell hva du føler få satt opp en time hos jordmor som kan snakke litt med deg...

Det råeste for min del ved fødselen var mestrings følelsen når hun endelig vat ute (selv om det var stunder undervei jeg var litt i tvil på OM hun kom ut he he )) jeg sa bare jeg klarte det, jeg klarte det!!!

Såda er vi nede til: smerter, der får du smertelindring epidural el sikkert om du ønsker det, revne ja det kan skje men du blir god som ny og "følesen av å revne" er det mange som ikke opplever i det heletatt :-)

Ut kommer hun enten vaginalt eller ut gjenom magen din i "værste" fall men de fleste takler en fødsel selv om det er skremmende,men det er mest fordi vi IKKE vet.... Snakk med Jordmor få hjelp!!!

Lykke til dette går bra!!

Skrevet

et annet godt tips som også hjelper veldig ofte om du er villig til å prøve er et middel som heter rescue remedy, det fåes kjøpt i helse kosten og en en spary, fra Bachs blomstermedisiner. MANGE har svært god effekt av denne ved angst panikk osv... Verd et forsøk når panikken melder seg, kan brukes på alt fra flyskrekk til torden redde hunder... Legg det på leppa og pust inn du blir mulignes anbefalt å spraye den inn i munnen men den er mye mere effektiv om du "lukter" den inn.

Har selv brukt den og prøvd den på andre.

Skrevet

Jeg var også redd for å revne under fødselen og jeg ønsket ikke å bli klipt for det syntes jeg hørtes grusomt ut. Jeg revnet ganske mye, men hvis jeg kan trøste deg med det at jeg kjente det ikke i det hele tatt. Det er så dovent og hovent der nede så du får ikke følelsen av at det revner. Hvertfall gjorde ikke jeg det:)

Nå har jeg bestemt meg for å klippe for da slipper jeg å revne flere veier, så nå er jeg redd for det. Sukk. Men de fleste sier at de ikke kjenner det heller da så jeg får stole på det:)

Skrevet

Takker for alle gode svar jeg. Det er godt å få lufte litt tanker med dere! Jeg er villig til å prøve "alt" for panikkangsten. Kan man ta Rescue Remedy under graviditet også ?

Skrevet

Må bare svare på dette jeg også for jeg kjenner så godt følelsen:)

Jeg tenkte at dette er bare noe andre klarer. Men som en over skrev her; for en følelse når man har klart det!!

Helt fantastisk, og man kjenner seg sterk som en løve etterpå :-D

det er vanskelig å forestille seg hvor flott dette er før man vært gjennom selve fødselen. Ja, det gjør mest sannsynlig vondt, men det er en smerte kroppen din klarer og etterpå får du en knert oppå magen som bare er din. Og det er det verdt!

Dette fikser du!

Skrevet

Helt ufarlig, det luktes inn og er en blomstrduft så det er bare å "sniffe" i vei! Hvis du vil søke litt på nette søk på bachs blomstermedisin eller rett og slett rescue remedy....Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...