Gå til innhold

Istanbul i september/oktober...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår blir ett i begynnelsen av september. Vi skal reise til Istanbul en gng i september/oktober...

Noen som har reisetips til oss? Vi har aldri vært i Tyrkia før.

- Hvordan bør vi bo?

- Hvor bør vi bo for effektivt og praktisk å komme oss rundt (f.eks. for lettvint å få kommet oss ut for å spise på kvelden - med ettåringen... (Hun er en liten natteravn, men vi kommer til å ha med oss vogn så hun kan sove hvor som helst.)

- Hva med vaksine?

Vi er vant til å reise, men ikke til så eksotiske plasser med barn ennå...

Håper på mange gode svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Istanbul er en knallfin by, men jeg synes egentlig ikke den virket så barnevennlig. Men såklart blir det hva dere gjør det til. Ganske ståkete ute om kvelden, særlig i Taksim-området der det er mest natteliv. I gamlebyen, Sultanahmet, var det roligere og mest turister, mens Taksim var der alle de lokale gikk ut. I Sultanahmet var også de fleste severdighetene, så jeg ville bodd der. Tror jeg ville betalt litt ekstra for et stort hotellrom, gjerne med balkong.

Ting dere må se er Den blå moské, Hagia Sofia, Grand Bazar, båttur oppover Bosporos, Topkapi med haremet, og det sunkne palasset Yerebatan Sarayi. Også må dere spise Meze, tyrkiske småretter og drikke raki til. Tyrkisk bad er stas, men man kan ikke gå menn og kvinner sammen.

De voksne trenger ihvertall ingen vaksine, men jeg er usikker på babyen. Spør på helsestasjonen.

Skrevet

Tusen takk elze :-) Høres lurt ut å bo i Sultanahmet.

Jeg spurte helsesøster om vaksine. Hun sa at hun anbefalte oss å ta hepatitt-vaksine både datteren vår og oss fordi man kan få det ved å spise salat etc. og hva vil vi gjøre hvis vi blir syke... Forsikkerhetsskyld spurte jeg barnelegen også... og han sa at det bare var tull. Vi kan passe på hva barnet spiser og unngå å spise salat selv... Så da er vi like kloke... Vanligvis ville vi ikke tenkt på vaksine til oss selv... og jeg er enig med legen om at vi kan passe på hva vi gir til datteren vår... Så antakeligvis tar vi ingen vaksiner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...