Tommage♀♂ Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Er det sånne minipiller som må taes til samme tid hver dag? Når begynner man etter fødsel, når man ikke har fått mensen tilbake? Er det det samme?
BettyBoob Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 du kan begynne når som helst, og det er greit å være litt nøye med samme tidspunktet hver dag ja jeg har bare dårlige erfaringer med denne pillen, småblødde i mange uker så jeg kastet dem!
På vei igjen <3 Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Du kan begynne akkurat når du vil. Cerazette er lavdose p-piller, som fungerer som minipiller. De må tas på samme tid hver dag.
På vei igjen <3 Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Må legge til at jeg også hadde dårlige erfaringer med de. Men svigerinnen min er kjempefornøyd, så det er veldig individuelt
Tommage♀♂ Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2007 Hmm, dette var jo ikke særlig lovende... Jeg vil IKKE ha spiral, og kondom er ganske uaktuelt... Er det andre ting å ta når jeg ammer da?
Kamomille Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Du kan jo ta vanlig minipiller, men ceracette skal vistnok være mer sikker enn minipillen, og man kan visstnok avvike med et lengere intervall enn vanlige minipiller (jfr bruksanvisningen tregs de ikke tas samme tid hver dag) Jeg er imidlertid ikke fornøyd, siden de ikke virket på meg......så her sitter jeg med kul på magen:) Jeg ville godt for spiral dersom du vil være så sikker som det går ann å være.
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Vær obs på at du kan miste sexlysten...hehe! Leste her inne da jeg gikk på Cerazette og det var ganske mange som hadde merket det!
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #9 Skrevet 16. juli 2007 Jeg mistet sexlysten, og hadde mensen ca 3 ganger i mnd'en, som varte 1 uke hver.... Så ja, gadd ikke mer etter 3 mnd'er
anmyn Skrevet 16. juli 2007 #10 Skrevet 16. juli 2007 trenger ikke å ta de til samme tid hver dag, som med p-piller. Er veldig fornøyd. Ikke mindre sexlyst, ikke hatt mensen på 15 mnd og ikke blitt gravid.. Og jeg reagerer vanligvis veldig på piller. Er samme typer hormoner som i hormonspiral. Ikke østrogen, kun gestagen. Jeg kan ikke bruke hormonpreparater pga migrene, men disse er tiltenkt brukt av de som tåler dårlig hormoner så vidt jeg forsto.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 16. juli 2007 #11 Skrevet 16. juli 2007 nei man MÅ ikke ta den til samme tid hver dag. man har slingringsmonn på 12 timer, selv om det selvfølgelig er best å lage en fast rutine på det, feks til frokost hver dag. jeg har heller nesten ikke hatt mensen når jeg går på de.. et par dager tilsammen med så lite at et truseinnlegg av minste sorten tar det.
manonym Skrevet 16. juli 2007 #12 Skrevet 16. juli 2007 Signerer de som er fornøyd jeg! Jeg er nå på 4 brettet og hadde en blødning som varte i 4 dager på første brettet, ikke noe etter det. Mindre sexlyst vet jeg ikke siden det alltid har stått dårlig til på den kanten, men nei jeg har ikke sexlyst. Er en p-pille uten østrogen, større slingringsmonn enn minipiller (men skal helst tas til noen lunde samme tidspunkt hver dag som med alle p-piller). Jeg hadde ikke fått mensen da jeg begynte på de, begynte en mandag jeg siden det er det brettet begynner på=)
Tomine is my star Skrevet 16. juli 2007 #13 Skrevet 16. juli 2007 Er super misfornøyd..blødde masse og mindre sexlyst.. Sluttet etter 3mnd.. Noen andre piller som kan anbefales når man ammer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå