Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen på 5 uker har hatt gult puss på øynene siden han ble født. Vi har tørket og vaske bort (med kokt vann) etter alle kunstens regler, prøvd å dryppe på morsmelk, massert forsiktig langs siden av neseryggen osv, men ingeting hjeper, er like mye puss der enda. Er det noen andre gode triks man kan forsøke? Er jo så plagsomt dette, spsielt siden han har veldig lange øyevipper som det hekter seg fast i og lager klumper der når han sover slik at han sliter med å åpne øynene helt når han våkner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var også slik. Bare de ikke blir rød på det hvite i øyet, så går det bra. Jeg vasket med saltvann hver gang det var puss, vasket inn mot neseroten. Og så dryppet jeg morsmelk i etter hver gang. Så det ble flere ganger for dagen. Tilslutt gav det seg. Nå får han bare puss i øyet om han har vært utsatt for trekk, og det er helt vanlig.

Skrevet

Hei du =)

Småen her var også plaget med det ( de er forresten neste like gamle, fødte 8.6)

Vi brukte minetwa saltvannsoppløsning og det gikk bort..

Men kan godt være det er øyekatarr og at du må få noe annet som er litt sterkere for det..

Skrevet

Ja jeg har lurt på det, men hviten er helt hvit da, når de to andre barna har hatt øyekatarr/betennelse har hviten vært rød og da har vi fått salver og dråper på resept, så ille er det ikke nå, bare det gule pusset.

Hvor kjøper du minewa da? Og hva gjør du? Vasker av med bomull dyppet i det, eller drypper det på øyet?

Skrevet

kan kjøpes på apoteket.

Jeg dryppet på og tørket vekk med bomullspads da vår eldste var dyfødt!

Skrevet

Jeg har bare tatt på en bommulsdott og vasket utenpå. Men saltvann svir ikke i øyet, så det går greit om du i tillegg tar noen dråper i øyet Saltvann dreper også bakterier. Da ville jeg brukt dråper som er beregnet på øyner. JEg bruker slike til å skylle øynene i pollensesongen. Husker ikke hva det heter, men kjøpes på apotek. Du kan også kjøpe større "flasker" som er beregnet til sårvask.

Miwana eller hva det heter kjøpes også på apotek, men er beregnet på neser, vet ikke om de er lie sterile, men det går sikkert helt fint det også.

Skrevet

Ok, takk for gode råd! :-) Får prøve meg litt frem og evt høre hva HS sier på 6 ukerskontrollen om det fortsatt er der neste uke.

Skrevet

Miwana er best, fordi det er uten konserveringsmidler.

Det er på en måte feil å si at det er nesedråper, ettersom det bare er et av flere mulige bruksområder.

Vi bruker også det til å tørke smurfens øyne. Han har tette tårekanaler. Mange babyer har det. På de fleste gir det seg i løpet av 2 første leveår, hvis ikke opereres de. Er ganske vanlig at det går over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...