Gå til innhold

Tips for å "fete" opp maten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 4 åring som bare blir tynnere og tynnere. Han er undervektig og vi vil gjerne at han skal legge på seg litt. Vi har handlet inn fullverdige produkter, altså ikke lettprodukter. Vi smører godt lag med smør og gode lag med pålegg. I middagen tilsetter vi smør eller olje. I yougurten heller vi i olje og det glir ned på høykant.

Noen flere tips?

Og om noen mener dette er unødvendig så er det etter ordre fra lege. Undervekt er like farlig som overvekt og vi vil gjøre det vi kan for at han skal bli sunn og god.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Majones? Drikkekalorier metter også mindre (det finnes både proteinshakes på apoteket for de som trenger kalorier og næring, og man kan lage ting selv av youghurt, iskrem, olje...)

Skrevet

hva med å kjøpe juice på apoteket som er tilsatt ekstra kalorier?

du får de også med både sjokolademelk smak, og jordbærmelk smak.. de har også en rekke andre produkter hvor det er tilsatt ekstra kalorier!

har du prøvd disse?

Skrevet

Tror jeg tar en tur på apoteket i morgen og hører med dem der. Takk for hjelpa.

Skrevet

mat med seter rømme, fløte :) håper han går opp i vekt snart!

Skrevet

er allerede kjøpt inn. Faren er vel at det er jeg som legger på meg. EEEEElsker rømme og fløte, men bruker kun kesam til hverdags. Blir nok litt frista nå ja.

Skrevet

Hei!

Hadde samme problemet med eldstemann da han var 3-4 år. Han likte ikke brødmat eller middagsmat så han "overlevde" på denne bomba av en kveldsgrøt:

1 dl bjørns havregrøt med kli

2,5 dl helmelk

1 ts sukker

en liten neve rosiner

Dettte kokte vi grøt av og tømte fløte på toppen.

Han fikk dette som kveldsmat hver dag i 3 år, og det tok ikke lange stunden før han la på seg noe.

Skrevet

Det skal vi prøve

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...