Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige uke tok jeg en graviditetstest (jippiii) og jeg var såklart verdens lykkligste. På lørdag (som vra) hadde jeg litt vondt i magen og senere på ettermiddagen oppdaget jeg litt blod på papiret (sorry detaljene) i går var det også litt blod, mens i dag har det omtrent ikke vært noe.

Jeg har nettopp kommet fra legen, han klemte meg på magen og sa at blødninger i svangerskapet slett ikke er uvanlig. Han sa at ettersom det ikke var kraftige blødninger med moderate smerter så skulle jeg ikke bekymre meg, men ta kontakt hvis det ble verre. Meeeen, jeg føler meg ikke trygg på dette. Han kunne jo tatt en gu og sjekket om det var en abort, kunne han ikke? Og, når kan jeg evt ta en ny graviditetstest som IKKE viser utslag(hvis det er mulig?)

Tusen takk for svar, er litt bekymret og i villrede nå:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, hvis du har mistet blør du mer enn bare litt! Er vanlig å blø litt... Tror ikke det er noe annet å gjøre enn å vente og se.

En test kan nok slå ut ganske lenge etter at det evt er dødt.

Krysser fingrene for deg! =)

Skrevet

Jeg har 4 graviditeter bak meg, tre fullgåtte og en som endte i SA i uke 5. Jeg har blødd alle 4 gangene i 1.trimester, men det var altså bare en gang hvor det gikk galt. Da småblødde jeg litt i noen dager, så ble det mer og mer og ganske vondt i magen, til slutt silbødde det og med masse sorte klumper, var ikke til å ta feil av for å si det slik. De andre gangeen har jeg også blødd over flere dager, hatt opphold, begynt å blø igjen osv, men da har det mest vært blodig (rosa/brun) utflod og litt friskt blod innimellom, nå siste gang var det flere dager med litt friskt blod og også store magesmerter. Da fikk jeg tidelig UL for å sjekke at det ikke var utenfor livmoren, men det var det ikke og ikke mistet vi heller og nå er lilleprinsen en flott baby på 5 uker :-) Så blødninger kan gå veldig bra.

Har du mistet kan du få positivt resultat i opp til 4-5 uker tror jeg det er, men om du mister tidelig vil du antagelig få negativ test om 1-2 uker. Jeg ville bestilt meg en privat innvendig UL om jeg var deg og legen ikke vil henvise deg til noen, så får du sikkert svar. Masse lykke til!

Skrevet

Jeg hadde 4 blødninger i løpet av svangerskapet. De 2 første i uke 5 og 6... Hadde ikke noe vondt og blødde ikke sånn kjempemye heller, men ble selvfølgelig redd :o( Dro til Volvat og fikk tatt innvendig UL begge gangene og alt så bra ut :o)

Gynekologen sa at ved SA hadde jeg nok kjent veldige smerter og blødd betydelig mer enn hva jeg gjorde...

Lykke til, krysser fingrene for deg :o)

Skrevet

Tusen takk for svar begge to=)

Og Alva, så bra alt gikk fint for dere! Soskinnshistorier gjør susen;)

Fastlege min har ferie, så jeg var hos en jeg ikke er noe kjent med, typisk det såklart. Men ho er tilbake fra mandaegn, så jeg ringer dit med det samme. Har jo ikke vært på første svangerskaps sjekk enda, så kanskje ho sender meg videre hvis jeg maser litt.

Skrevet

Tusen takk MajaSøtaMi;)

Skrevet

Jeg blødde og blødde i 1. tri, men det har da gått bra til nå:) Var superengstelig de første gangene, men til slutt fikk det bare bære eller briste... Og spira satt fast, den. Hadde litt skjøre slimhinner, så det skulle ikke stort til før jeg blødde. En liten anstrengelse, så brast et blodkar eller fem, hehe.

Skrevet

Jeg har vært gravid to ganger og fått to barn, og jeg har begynt å blø begge gangene. Fått helt panikk og vært skikkelig lei meg.

Nå andre gangen var jeg bare sikker på at jeg hadde mistet, og hadde ingen håp da jeg var på ultralyd for å sjekke. Men joda, der sprellet en liten reke, hihi:)

Har ikke hatt noe særlig vondt, men blødd en del. Og det er sant som legen sier at det egentlig er ganske vanlig å blø i svangerskapene.

Krysser fingrene for at du er heldig!

Stor klem fra meg!

Skrevet

Det var nok en festeblødning, tror nok du vil få en pos test hvis du tar en igjen.

Skrevet

Jeg er nok en 6 uker på vei, så nå kan man vel snart se hjertet på ul tror jeg? Håper virkelig knøttet klorer seg fast;):) Tusen takk allesammen=)

Skrevet

Jeg så hjertet i uke 9 nå med minstemann =) Hadde så høyt blodtrykk at jeg måtte til sjekk.

Mistet første gang jeg var gravid (i uke 6) og da forsvant alle svangerskapssymptomer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...