1stor1liten =) Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 har ikke laget det selv før, så trenger litt tips. hørt en kan steke den litt først og så legge den i ovn. hvor lenge skal den da ligge? hva er best å krydre med?
1stor1liten =) Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 16. juli 2007 ingen? og passer bearnaise?! saus til?
wit77 Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Presser appelsin å har over jeg.. og steker det i appelsinsafta.. når jeg nesten er ferdig surrer jeg det litt i fløte og da har du appelsinsaus ferdig med disse indrefileene.. supergodt.. (bruker også diverse krydder, men det varierer etter hva jeg finner i skapet.. Se på hvilke som passer for svin og bruk det...)
Tommage♀♂ Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Jeg fælger ingen oppskrifter, dikter nytt hver gang. Men jeg mariener først med litt olje og diverse krydder som jeg har stående, steker på panna og legger over i en ildfast form som jeg har i ovnen i ca 30 min kanskje? Kommer litt an på størrelsen... Står det ikke på pakken hvor lenge og hvor mange grader den skal stekes på?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 nå skal du få ei hel nyyyydelig oppskrift av meg:o) kjøp en sånn urteost fra tine.. del fileeten halveis i to (akkurat som en baguett, bare ikke helt igjennom..og smør på osten.. ta på like mye som du ville hatt om det var brødskive! (osten vil du ikke kjenne, den trekker inn i fileeten, og blir en veldig god kryddersmak av den!) Surr fileeten med bacon, og stek den på middels varme. jeg steker den til den er gjennomstekt, så legger jeg den i folie i ovnen på 180 grader.. sånn kan den ligge en god stund,mens du forbereder resten. jeg bruker bernais som basis, men så tilsetter jeg ei spiseskje med tomatpure.. det blir en helt annen type saus, som passer veldig godt til svinekjøtt! Er det ekstra fin middag så har jeg oppi reker i sausen også....er helt nyyyyyyydelig:o) veldig enkeldt også..hehe:o)
Joikaboll@ Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 Har mange varianter som vi ofte bruker, men dette er klart favoritten. Skjærer filetten i terningbiter, steker det i kickoman og surrer det noen minutter etterpå. Heller over ei (eller 2) bøtter creme frech og surrer. Det er knakende godt med gratinerte poteter og salat til.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 hørtes godt ut joikabolla:o) må prøve denne:o)
1stor1liten =) Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. juli 2007 takk for oppskrifter og tips! ble til at jeg krydret den godt og har stekt den. skal legge den i ovnen snart. har til salat ,ovnsbakte poteter og bearnaise sause
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå