Gå til innhold

sex etter fødselen m.m

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som ble sydd, hvor lenge ventet dere med sex? og gjorde det vondt? jeg er redd det skal revne på nytt under sex! har ikke tenkt å ha sex før jeg har vert på 6ukers kontrollen vertfall.

så noe helt annet, sønnen min har masse kviser i kinnene, er det noe jeg kan gjøre med det? og ca hvor mange ml melk drikker babyene når de er 3 uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å ta det siste først. De kvisene er veldig vanlig, tror alle babyer får dem når de er på den alderen, varer noen uker så forsvinner de av seg selv, du skal ikke gjøre noe med dem. Min 5 uker gamle baby drikker ca 80-150 ml melk de gangene han har fått flaske, dette er morsmelk da. Litt ulikt altså.

Når det gjelder det andre så har jeg sydd alle 3 gangene jeg har født (første gang veldig mye, ruptur grad 3) og ventet 5 uker første gangen, 4,5 uke andre gangen og 3 uker denne gangen. Har ikke vært vondt noen av gangene. Husk på at stingene gror masse de første dagene og etter 3 uker skal de være 100% ferdig grodd, antagelig for lengst. Eneste var at etter de to første fødslene så føltes det litt ømt og rart fordi jeg var så anspent. Denne gangen, etter bare 3 uker, var det faktisk en kjempedeilig opplevelse, fantes ikke vondt eller ømt eller noe, bare godt, akkurat som før :-) Var veldig flink å gjøre knipeøvelser denne gangen da, mulig det hjalp litt til at det var som før? Bare husk å bruke kondom om du har sex før de 6 ukene pga infeksjonfare. Min teori er forøverig at jo lenger en venter, jo verre blir det for mange.

Skrevet

Jeg ble sydd en del etter fødsel, og jeg må rett og slett si at sex ikke frister enda pga stingene. De er vonde enda. Er 6 uker siden jeg fødte.

De kvisene er normalt, det er hormonutslett som kommer og går av seg selv.

Skrevet

Vi hadde sex rett etter 6 ukers kontrollen... og det var bortkastet å vente, ikke vondt i det hele tatt... hadde mange sting jeg...

Men jeg hadde ikke tid før den tid heller da pga amming, og div... babyting..

Så bare kjør på... verre å vente..

Skrevet

jeg sydde utolig mye,de ville ikke si hvor mye de hadde sydd engang,grua meg helt sykt til å ha sex igjen og trodde jeg kom til å vente i flere mnd,men det tok bare 7uker,og jeg var positivt overraska =)

det gjorde selvfølgelig litt vondt pga stingene men det ble bare bedre og bedre veldig fort..

bare bruk masse glidekrem og tid så går det nok kjempe bra =)

Skrevet

Her har det gått 3 mnd nå, og vi har bare hatt sex 1 gang etter fødsel, ca 8 uker etter fødsel tror jeg, det var både godt og vondt. Vi var veldig forsiktige, men det svir litt, som at det enda er sår (!!), sikkert bare noe jeg innbiller meg.

Jeg sydde veldig mye, og stingene gikk opp, så jeg aner ikke om det har grodd skikkelig der nede. Skal på kontroll om en mnd, så håper at de sier at alt ser bra ut, og ikke må klippe opp for å sy på ny:-( Da kan vi endelig ha sex igjen:-)

Skrevet

Er ikke sikker på hvor mye jeg ble sydd, men hun holdt på en god stund. Vi hadde vel sex etter 3 måneder (mannen min reiser på båt og er 4 uker hjemme - 4 uker ute). Brukte mye glidemiddel så gikk det bra. Var ikke vondt, litt merkelig bare helt i begynnelsen.

Hadde sex igjen for andre gang for noen dager siden (5 måneder siden fødsel), slapp å bruke glidemiddel og det var bedre enn forrige gang! Men nå sliter jeg voldsomt med null sexlyst, har derfor vært veldig sårt for meg dette... Men det var faktsik veldig godt!=)

Skrevet

Og forresten de kvisene, man må ikke plukke på de for da kan babyen få arr som han har resten av livet. En sykepleier på barselavdelingen jeg var på fortalte at hun hadde plukket på en på sin sønn, og han hadde arr enda.

Skrevet

Sex etter 3 uker, og ble litt øm etter det.

Har vel hatt max 1gang i uka etter det, og føler ikke at jeg har noe lyst til mer enn det heller. Ikke så ofte engang, men han maser sånn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...