Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Skal snart på UL. Er førstegangs gravid, og er ganske ganske ung, og VELDIG nervøs. Hvem utfører ultralyd? Fastlegen? Jordmor? Hvem?! Hvor lang tid tar det? Får jeg høre på hjertelyd? Kan jeg få UL bildene? Isåfall, hvor mange? *ungOGforvirra*
petite fleur Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Jeg tok ultralyd hos gynekolog, men det er visst mest vanlig her jeg bor å ta den på sykehuset, utført av jordmor. Ikke fastlegen, i alle fall. Jeg får høre hjertelyd hos jordmor, ikke på ul. Vi fikk tre grumsete ul-bilder (ikke helt fornøyd, nei!).
Flying Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Jeg var på UL på fredag. Hos meg var det jordmor som utførte ultralyden. Jeg var inne toppen 30 min. Jeg fikk ikke høre hjertelyden, noe jeg egentlig hadde forventet. Den hørte jeg forrsten hos jordmor i kommunen i uke 14. Jeg fikk ett bildet der det knapt går an å se noe som helst. Det går nok bra skal du se! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Åja, tenkte meg at vi fikk høre hjerte lyden i allefall! :-\ Jeg kan jo spørre om det, kanskje det hjelper?! Ellers håper jeg at jeg kan få noen fine og KLARE bilder! Jeg skal ha UL på sykehuset i tønsberg jeg da...noen som har hatt UL der? *ungOGforvirra*
Miss RM Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 Ettersom jeg har hørt er det ikke vanlig å høre hjertelyden på ul. Jeg har vært på tre stk til nå og har ikke fått høre den der. (har hørt den hos både jordmor og fastlege hver gang jeg er der..) Derimot får du SE at hjertet slår, og jeg synes det var like fint som å høre det :-) Lykke til, det er kjempegøy! Jeg fikk forresten veldig fine bilder på både 1. og 2. ultralyd (uke 9 og uke 16, men i uke 22 sprelte hun alltfor mye og det ble ikke noe bra..)
Athina' Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 Spurte legen på sykehuset om vi kunne få høre hjertelyden på siste UL, men han ville ikke gjøre det, for det var for stor påkjenning for fostret. Doppler hos jordmor er trygt, men som sagt med UL apparat ikke så heldig at det gjøres om man ikke må (er andre bølger som brukes til lyd) Som feks på veldig tidlig UL der man ikke ser at hjertet banker og må bruke UL appraratet til å finne den.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 jeg var på sykehuset på ordinær ul, der var det en gynekolog som utførte den, og han hørte da på hjertelyden for å høre at det slo normalt! skulle tro alle gjorde det...
Teltpluggen Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Tror kanskje antallet bilder varierer fra plass til plass og fra person til person. Første gang jeg var til UL, var jeg 9+4, spurte da om jeg kunne få bilde. Fikk et veldig tydelig bilde:) Andre gang jeg var, var jeg 15+6 og fikk da tre ganske tydelige bilder, men da var det en annen gynekolog(var utvendig da).. Hørte ikke hjertelyden noen av gangene vi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå