06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Jeg vet at jeg ikke har noe med hva andre gjør med sine barn osv, og jeg sier ikke noe til noen så lenge det ikke er missghandling. Men vi er på ferie i oslo nå og i dag var vi i byen for å titte. Da ser jeg i Bogstadveien en tvillingvogn med en pitteliten baby og en ca 1 åring som sitter alene utenfor butikken,mens mamma er inne og shopper!!!!!!!!!!!! HVEM I ALL VERDEN SETTER FRA SEG SINE BARN UTENFOR BUTIKKEN? og går fra dem når dem er så små? Jeg blir skikkelig irritert.. Hadde dem hatt 1 million kr i en bag så hadde dem aldri satt fra seg baggen utenfor butikken ,mens dem gikk inn selv. Men sine barn gjør dem det med. Hva hvis noen tar dem? Og det er ikke akkurat skjeldent det skjer..Kanskje ikke så ofte i norge men alikevell. Det værste er at jeg ser det ofte i denne byen.( ikke for å rakke ned på dere oslodamer,hehe) Måtte bare få det ut litt...
manonym Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Dette hadde jeg aldri gjort, selv om jeg bor på landet!!!
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Uff, hadde aldri gjort noe sånt i en by nei, at de tør!
Elipepsi Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 Ganske ubetenksomt det ja! Og hva om 1-åringen hadde kommet seg ut av vogna og gått ut i veien?!
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 Hmm, jeg må si at det har jeg gjort selv. Men da har gutten sovet og jeg har kunnet SE han hele tiden. Er liksom ikke inne og shopper da... På min side leser jeg stadig vekk om folk som lar barna sine sitte i bil uetn tilsyn, mens de "bare" skal inn og ha noe, betale bensin el. DET ville jeg aldri ha gjort!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 I vogna altså??? Hmm, hadde ikke jeg gjort. Ikke i en by. Og ikke i Oslo. Ikke med kniven på strupen. Nå bor jeg i en av landets minste kommuner, 900 innbyggere, og 200 her i bygda. Selv her er man påpasselig med hva man går fra utenfor butikkEN vår. Ungen kan jo bli skremt eller noen større unger plage den, for ikke å snakke om turister og andre som må ned i vogna og nevle på babyen. Så de med "vogn-babyer" som setter vogna ifra seg før de handler får bestandig en som jobber i butikken (lang historie) eller noen som er ferdighandla til å se etter vogna. Man vet aldri...
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Ikke noe særlig.. Men må forsvare litt ang det Oslo mødre greiene,jeg har aldri gått fra Lukas noen gang!!!!
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. juli 2007 Jeg mente ikke å rakke ned på oslo mødre:) ikke i det hele tatt. 99,9% av befolkningen ville ikke gjort dette.Det samme skjer nok i bergen hvor jeg kommer fra selv om jeg ikke har sett det..
Gjest_1001 Skrevet 16. juli 2007 #11 Skrevet 16. juli 2007 Sett det ofte i oslo når jeg har vært der jeg... Folk som setter barnevognene fra seg utenfor cafeer og liknende... og sitter inne og drikker kaffe selv. Gjerne rett ved vinduet.. men likevel... Og jeg synes faktisk dt er mer uansvarlig enn å gå fra ungen i bilen!!!
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 16. juli 2007 #12 Skrevet 16. juli 2007 Ok, hvorfor synes du det? Det med cafè har jeg gjort maaange ganger og ser absolutt ingen betenkeligheter med det. Sitter jo og følger med gjennom ruta. Og dere som ikke er fra Oslo, tror dere maler litt fanden på veggen. det er faktisk ikke så "farlig" og ille her som VG og Dagbladet skal ha det til...
M by M Skrevet 16. juli 2007 #13 Skrevet 16. juli 2007 Jeg bodde i oslo da jenta mi var under året. Og det der er helt vanlig i oslo. Jeg fikk helt sjokk og kunne aldri har gjort det selv! På vinteren var det stooore istapper som hang fra takene, oppitl 1,5 meter lange og digre nok til så spidde et voksent mennseke i hjel. Men under sitappene utenfor mammakafeene stod barnevognene på rad og rekke med små babyer som lå og sov oppi. Helt galskap! Da jeg trillet fordi en av disse kafeene kom eieren på jobb og oppdaget dette. Hun løp inn i kafeen og kjeftet høyt på mødrene og ba de flytte vognene umiddelbart. Det var til og med bånd rundt fortauene fordi man ikke skulle gå der. men å sette fra seg babyene var greit. Er det mulig???
mammamammamammamor Skrevet 16. juli 2007 #14 Skrevet 16. juli 2007 hvis ettåringen våkner og reiser prøver å reise seg så er det ofte at vogna kvelver, ettårigen kan vikle seg ut av selen og gå laus. det er skummelt
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 16. juli 2007 #15 Skrevet 16. juli 2007 Dette gjelder uansett IKKE meg!!!!!!! +mange andre!!!! Hehehe resten av Norge mot Oslo ell???
Northernlights Skrevet 16. juli 2007 #16 Skrevet 16. juli 2007 Trodde ikke folk gjorde sånt i Norge lengre... Hadde noen gjort noe sånt her i USA,hadde barna blitt fratatt henne,mens BV etterforsket saken.. Helt enig med HI ang 1 million kroner!! Tenker ofte på dette med valg av dagmamma også. Folk er veldig ukritiske mange ganger,uten å sjekke bakgrunnen til dagmammaen. Hadde man søkt etter ei dame til å passe på en million kroner, eller veska si,hver dag man er på jobb,så tror jeg de hadde sjekket bedre. Sorry,men det tror jeg faktisk.. Barna våre er mere dyrebart enn noe annet på jorda!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå