Gå til innhold

Ble din fødsel satt i gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og isåfall hva var grunnen?

Begynner å bli ganske lei nå, har to uker til termin og orker ikke tanken på å gå en hel mnd til.

Har to barn fra før som jeg begge har gått to uker over termin med. Denne gang skulle jeg virkelig ønske de kunne sette meg i gang litt tidligere. Men det er vel bare ønsketenking, hehe.. Men har dere noen tips? ;)

Ps vet at de ikke setter i gang kun på "syting" ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, første ble satt igang på grunn av svk.forgiftning, og tro, meg, det vil du ikke! Av alle de jeg kjenner som har prøvd både igangsatt fødsel og naturlig fødsel kjenner jeg ingen som ikke er enig i at den igangsatte var mye, mye verre enn de som startet av seg selv. De to andre barna mine kom av seg selv, myyyyye bedre selv om jeg gikk over nå med tredjemann.

Skrevet

jeg ble satt i gang 17 dager over, han ville ikke ut :)

neste gang håper jeg på en naturlig fødsel, for den der var HARD!! grunnen til at de ikke satte meg i gang før var at de trodde noe holdt på å skje og er tøffere med en som blir satt i gang enn en som går naturlig..

mener å ha hørt at kiropraktor skal kunne gjøre noe når du har gått over..

ellers funka ingen av de andre triksa for meg(sex,trapper,hompete vei, en te man kunne ta etc..)

lykke til :)

Skrevet

Jeg ble satt i gang 6 dager over tiden, fodri vannet mitt gikk og et skjedde ikke noe mer på 2 dager. Jeg kan jo ikke sammenligne med noe, men de jeg kjenner som har både født "naturlig" og blitt satt i gang sier at det er mye verre å bli satt i gang. Håper nurket ditt kommer snart og at du slipper g¨å over tiden, og å bli satt i gang)

Skrevet

Jeg ble satt igang pga langvarig vannavgang.... det var 3 uker før termin...

Skrevet

Ble datt i gang to uker over tiden. Gikk kjapt og greit og gutten var ute på en time og veide nesten 5 kilo. Ikke noe verre en naturlig fødsel synes jeg.

Skrevet

Jeg ble satt i gang pga lite fostervann, 5 dager etter termin. Har bare født denne ene gangen. Det var en veldig fin, kjapp, men intens fødsel. Det tok 3 timer fra jeg hadde 3 cm åpning til gutten kom ut... Så jeg har i alle fall ingen dårlig erfaring med å bli igangsatt.

Skrevet

Vannet mitt gikk dagen før termin men rier forsvant da jeg kom til sykehuset to dager etter,så jeg fikk drypp...

Men jeg tok modningsakupunktur ei uke før termin å jeg fikk til termin,så kanskje det er en sammenheng??

Skrevet

Jeg ble satt i gang pga høyt blodtrykk. Vet ikke om du kan klare å få til det men. Fødselen var min tredje og en drøm i forhold til de forrige. Rask og grei.

Skrevet

Jeg ble satt i gang på grunn av at de trodde Didriksen var så stor og fordi jeg hadde gått med 3 cm åpning, maserier og prøv stripping 4 ganger i 3 uker.

Er ikke enig med Alva da, synes ikke å bli satt i gang var verre enn vanlig fødsel. Vannet ble tatt og jeg fikk drypp en times tid, så måtte de skru av det pga at jeg fikk mine egne rier på dryppriene. Kanskje derfor jeg ikke synes det var så ille også.

Skrevet

hei hei. Jeg ble satt igang..

å det er det værste jeg har vært med på.

Ikke noe pause mellom riene:)

Men husk: Alle fødsler er forskjellige, det kan være din går som en drøm:)

Skrevet

jeg ble satt igang 16 dager over tiden. da var jeg lei da....

Skrevet

Ble satt i gang 3 uker før termin pga stort vekstavvik (-32%).

Og jo, jeg traff en jente på sykehuset som ble satt i gang 5 dager på overtid, fordi hun maste seg til det.

Skrevet

Jeg ble satt igang 2,5uke før termin denne gangen fordi vesla var litt stresset (høy puls) pluss at hun var stor (4850g)..

Hadde allerede 2cm åpning, så de tok først vannet før jeg fikk drypp. Mer intenst enn naturlig fødsel, tettere vondere rier, men det hele var over på under 4 timer. Synes ikke det var værre enn vanlig fødsel.

Skrevet

Ble satt igang i uke 38 med tvillinger. Har ingen ting å sammenligne med men, syntes det var ganske tøft. Endte til slutt med ks.

er nok veldig forskjellig fra fødsel til fødsel.Men fikk fortalt på sykehuset at om livmorhalsen ikke er moden blir det oftere litt hardere fødsel noe som gjalt meg.

Skrevet

Jeg ble satt igang med drypp pga moderat sv.skapsforgiftning, minkende fostervann og forverrede blodprøver. Fødselen var intens og hard, men mest mot slutten. De skrudde apparatet opp på max og da haglet riene. Ble til at jeg begynte å få pressrier før livmormunnen var moden, og dette varte i 80min før legen kom. Da var livmoren min sliten. Ble hasteklipp uten bedøvelse og det hele. Men alt for babyen, godt han overlevde. Satser på at neste fødsel går bedre og mer naturlig. Folk opplever igangsettelse ulikt, og jeg har ingenting å sammenligne med. Var nok mange ting rundt fødselen som spilte inn hos meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...