ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 I litt over 1 uke nå så har jeg våknet på morgenen med kynnere som er litt ubehagelige. Er ganske slitsomt egentlig. Er det noen fler som har det sånn eller?? Sliter VELDIG mye med kynnere fra før av da. I går kveld hadde jeg så vonde kynnere at jeg nesten måtte konsentrere meg med å puste. Mannen min hørte hver gang jeg fikk en kynner, mens jeg prøvde alt jeg kunne for å prøve å ikke vise at jeg hadde det. Er 28+2 uker.
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 16. juli 2007 dytter=) Ingen???
kokkelimonke Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Å jada. Like mange kynnere på morgen som kveld, uavhengig om jeg ligger, står eller går. Hender seg at jeg våkner om morgenen med kraftige kynnere som du beskriver, som man nesten må puste seg litt igjennom. Jeg har hatt det slik i ca 2 mnd`er nå og er 30 + 1 idag. Tror ikke du trenger å engste deg med mindre du får kraftig blødning, eller kynerne blir regelmessige. Det er ihvertfall beskjeden jeg har fått fra sykehus, lege og jordmor. Men du kan jo høre på neste kontroll :-) Vet ikke om dette var så mye til hjelp, men jeg synes fort ting blir litt mere betryggende når jeg får bekreftet at det ikke bare jeg som har det vanskelig :-) Lykke til videre ihvertfall!
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 både på morgenen, da jeg skal spise.. det er gansk slitsomt.. og så får jeg det akkurat da jeg legger meg ned i senga... får ikke sova.... og det holder på lenge... er så lei kynner og modingsrier at det er til å bli gal av.. hehe jeg er i uke 38.. så jeg håper virkelig at det skjer noe snart.. ønsker det god bedring med kynnene.. håper det ikke blir verre.. og en kjempe fin fødsel.. Klem
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2007 Takk for svarene =) Jeg sliter masse med kynnere ellers på dagen også, men det var bare nå i den siste uka at jeg våkner med kynnere. Håper det ikke blir verre jeg heller. Har født prematurt før (uke 31+5) så jeg må si jeg blir litt engstelig noen ganger. Men men..... Masse lykke til å håper du har en liten en i armene dine snart =)
kokkelimonke Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 Veldig forståelig at du blir engstelig. Regner med at du får ekstra oppfølging fra sykehuset siden du har født prematurt tidligere ? Jeg ville kanskje tatt en ekstra telefon til føden, bare for å være på den aller sikreste siden, så du slipper å gå rundt å uroe deg, det vet jeg alt om, det er ikke noe moro.
Kerridwen-fødeklar Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Jeg hadde også mye kynnere på den tiden. Men de gikk som regel vekk når jeg gikk ut av senga. Jordmor sa at kynnere hjalp til med å få barnet i riktig posisjon med hodet ned. Det gikk over i noen uker og kom tilbake. Men hvis det blir skikkelig ille bør du kontakte sykehuset. Jeg gjorde det en gang, og fikk beskjed om å komme inn. Hadde nemlig kraftige kynnere med fem min mellomrom i uke 32. Men da de målte dem på sykehuset var det fortsatt kun kynnere og ikke rier. Men bedre føre var!! De var veldig hyggelige på sykehust og sa jeg bare måtte komme tilbake hvis det forværret seg. Så ikke nøl med å ring!
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. juli 2007 Ja, jeg blir fulgt opp nøye med både lege og jm hver måned, men ikke på sykehus da. Har vært på sykehuset mange ganger allerede fordi jeg har hatt nedpress og regelmessige vonde kynnere. Det har også vært litt aktivitet på ctg (er det det det heter??) måling men så lenge livmorhalsen er grei så kan jeg ikke klage. Hadde lyst å ringe i går kveld siden det varte i 2-3 timer (!), men det ga seg heldigvis. Men hvis det kommer igjen i dag så kommer jeg til lå ringe tror jeg. Jeg trodde jeg hadde vonde kynnere fra før av jeg, men de jeg hadde i går var helt jæ.....! Takker for svar =)
Kerridwen-fødeklar Skrevet 16. juli 2007 #9 Skrevet 16. juli 2007 NB! Pass på at du ikke spiser eller drikker noe som kan framkalle kynnere. Det er mye krydder og te'er der ute som ikke er bra for gravide, men det står ikke noe advarsler om på pakken.
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. juli 2007 Oi!!! Det viste jeg ikke. Jeg drikker ikke te, men hva annet er jeg ikke kan/bør spise da. Eller vet du om en nettside hvor jeg kan finne det ut??
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 16. juli 2007 #11 Skrevet 16. juli 2007 Jeg har kynnere nesten hele tia gjennom hele døgnet snart..........men det er på natten og morgenen de er hardest!!!! Hver eneste morgen er det mildt sagt ubehagelig og komme seg ut av senga pga kynnere.........!!!! Men har bare 12 dager igjen til termin så det er sikkert normalt......i følge jordmor i hvertfall=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå