Gå til innhold

Ang å male hus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal beise huset nå og da lurer jeg på om det er trygt for meg og babyen å beise visst jeg bruker maske med kullfilter for å ikke få i meg noen gasser?

Vil så gjerne hjelpe til med beisinga siden samboeren min skal skifte panel på halve huset + at han skal bygge garasje og carport!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du male utvendig er det ikke noe problem, bare ta deg ofte pauser. Bruk maske :o)

Skrevet

Jeg har malt hus nå, rådførte meg både meg lege og jordmor først, og de sa at så lenge jeg malte ute, med god trekk, og ikke så lenge i gangen, så skulle ikke det være noe problem. :) Men de ville ikke anbefale å male inne, med oljemaling.

Så jeg har malt med god samvittighet.

Men så klart, folk får gjøre det de selv syns.

(Regner med jeg får litt pes for dette inlegget...)

Skrevet

Det er maling utendørs det er snakk om ja =) Kommer til å bruke maske med kullfilter for å være sikker. Ser for meg at sambo blir veldig glad for at han slipper å gjøre alt alene =)

Skrevet

Ja, også er det jo mye kjekkere å male når man er flere, for å male utendørs er jo så kjedelig jo..

Skrevet

Kjempekjedlig å male hus ja, men desto artigere når man er ferdig og ser hvor pent det er =)

Skrevet

Jepp.. Skal ut å male rundt noen vinduer nå, så er jeg ferdig.. Deilig. =)

Men skal male garasjen også da, og husmurene.. så har litt igjen ja.. Også skal huset til bestemor males.. :-/

Gleder meg mere til å ordne barnerommet ja. :)

Skrevet

Gleder meg til å gjøre istand barnerommet jeg også =) Om vi venter en gutt så "slipper" jeg å male på nytt for rommet er alerede nydelig babyblått! Men om vi venter jente så har jeg utrolig lyst til å male på nytt, men ensfarget rosa blir kanskje litt drøyt...? Har uansett lyst til å få malt noen figurer på veggene og gjøre det litt koseligere til den nye verdensborgeren =) Men jeg er så utrolig lite kreativ når det kommer til stykket...hmm!

Skrevet

Har tenkt på helt lyse nøytrale farger på veggene, også har jeg funnet fargerike gardiner, som passer både til gutt og jente, er sånn jungeldyr mønstret. :) Kjempe fine.

Er kjempe fint med figurer ja.

Let litt rundt på nettet, og når du finner noen du liker, så skriver du de ut i ønsket størrelse, evnt. kan du kopiere de større, så er det bare å overføre de til veggen, ta et matpapir over figuren, og tegn etter ytterkanter, og viktige streker med en blyant, så snur du matpapiret og sverter med blyanten rundt strekene, så er det bare å legge det bortpå veggen, og tegne på de strekene du tegnet først, så får du konturene på veggen, og så er det bare å fylle figuren med farge. :) Hørtes kansje innviklet ut, men er enkelt. :) Og med en lys bakgrunnsfarge kommer dette til å bli kjempe fint. :)

Lykke til.

Skrevet

Takk for tipset Queen og the road =) Tror jeg må starte dette babyromprosjektet en gang i september! babyrom bør vel være ferdig malt 3 måneder før babyen skal bruke rommet?!

Skrevet

Ja, også skal det vel stå å lufte i 2-3 uker.. :)

Bare hyggelig det vet du. :) Syns det er morsomt å dele tips og idéer jeg. :)

Skrevet

det du bør passe på er og ikke få maling, eller white spirit på huden.....det trekker inn i blodet, og kan overføres til barnet...... var i allefall det jeg fikk beskjed om av folka på jotun...

Skrevet

OI! Best å være litt forsiktig med malingssølet da =)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å holde meg helt borte når de malte... hjelper ikke med kullfilter malingsgassene kommer jo inn i huset ...

Skrevet

vet ikke om det er rett eller ikke, men vi malte ute (en altan i forrige uke) og jeg var med litt i begynnelsen, men så begynte jeg å bli kvalm, svimmel og kjente meg rar så gikk inn....

derfor ville ikke jeg gjort det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...