Gjest Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Datteren vår bare gråter og gråter! Også presser hun litt.. Vet ikke om det kan være kollikk?! Vi har prøvd så mangt for å få henne rolig! Trodde kanskje hun hadde vanskelig for å få bæsjet, så vi prøvde å stikke en q-tips litt opp i rumpa hennes, for det har hjulpet før, men ingen avføring kom ut denne gangen.. Vi har prøvd å masere både på rygg og mage, gitt ho smokk, mat fikk ho for en time siden, så det kan ikke være sult heller, for hun spiste over 150 ml.. Kan noen hjelpe oss?? Moren min er på ferie så får ikke tak i henne heller.. Takker såå masse for svar!
suseduse Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 søk på sukker vann, det skal hjelpe, eller hør på apoteket for sånn mot kolikk smerter.. bær henne ved at du har henne på maven og bærer henne med hendene og den ene armen mellom benet og under maven slik at det blir press der og gå litt med henne(elendig til å forklare). bad hjelper. spesielt tummytub for oss... babymassasje skal også hjelpe.. og ring helsesøster og få hjelp av henne!
snupp & mamma Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 ingen problem det..sukkervann gis helt fra fødselen av til enkelte. 1 ss sukker i 1dl vann. husk at vannet må være litt varmt for at de skal løses skikkelig opp. gi henne 5 ml lunket sukkervann. max 5 ml i timen. hvis dette ikke fungerer kan du prøve å øke til 2 ss a 1 dl vann!
suseduse Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 sukkervann er ikke farlig, men er ikke sikker på mengde og sånt, så søk på internett! og et varmt bad er deilig, min blei helt salig i blikket! for at du skal få diagnosen kolikk tror jeg de må ha hatt en uke hvor de har gråti mye minst 4 av dagene og i et mønster tror jeg,, men er ikke sikker så søk på internett. er slitsomt med mye gråt. trodde min også hadde kolikk gråt masse daglig i 2 uker, men fikk litt flere flaske,og kortere amming, og det hjalp.. var lite melk hos meg, så fikk i seg mye luft av amming.. men er så mye forskjellig det kan være..
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 OK! tusen takk! skal prøve med et bad neste gang hun setter igang (hun har roet seg litt skjønn)
Brillemamma Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Gutten vår var også sånn. Veldig urolig, og vrei seg og kavet på. Gråt stort sett hele dagen.. Jeg gikk til slutt til kiropraktor med han, da ingenting vi prøvte hjalp. Jeg trodde jo det var magen han hadde problemer med. Men kiropraktoren fant en vridning/knute i nakke og nede i ryggen. Jeg gikk på 3behandlinger med han hos kiropraktor, og han ble en helt annen gutt etter det. Så blid og fornøyd som han aldri hadde vært før. Så er ikke alltid det er magen, selv om det jo er det første man tenker og tror at det er. Bare ett tips om ingenting hjelper..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå