Gå til innhold

massere punkt mellom tommel og pekefinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal visst være et kjerringråd. noen som kan forklare litt nærmere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg trodde dette var et "utdrivende" akupunkturpunkt? Mener å ha hørt at dette akupunkturpunket ikke skal settes på gravide, i alle fall ikke i de tre første månedene.

Noen andre som vet?

Skrevet

Stemmer det at det er et "utdrivende" punkt ja.

Jeg har vært på modningsakupunktur og hun satte nåler på det punktet.

Hun sa at det brukte de ikke på "tidlige" gravide.

Skrevet

ja, tenkte på for å starte fødsel. men hvor og hvordan masserer jeg for effekt da?

Skrevet

Akkurat i "gropa" liksom, hvis du skjønner hva jeg mener??

Bruk f.eks pekefinger og tommel, en finger under og en over....

Skrevet

altså der som det "bare" er hud? ikke lenger inn? he he.. jeg er så dårlig på å forklare.

Skrevet

He he...:))

Ikke enkelt å forklare uten å vise....

Hvis du kjenner mellom der, kjenn etter hvor beinet er, så masserer du ca en cm fra beinet, altså nesten midt imellom beinet og hva skal jeg si.... he he... der gropa ender....

Du kan av og til kjenne at det er litt ømt der, det er vel en muskel der...

Skjønner du nå...?? he he... jeg er ingen ekspert på å forklare...:))

Skrevet

på en måte mellom knoklene på tommel og pekefinger...

Skrevet

se der ja. tror jeg fant det, da skal det masseres. tusen takk for hjelpen

Skrevet

Håper det funker da!!

Lykke til:)))

Skrevet

det håper jeg også. : ) takk takk

Skrevet

Du har forresten termin dagen før meg ser jeg... Vi venter ei jente da:))

Har vært inne 3 ganger på sykehus med rier, den ene gangen låg jeg 17 timer...men så har det stoppet opp igjen...

Så her blir det mer massering her også... Den ene gangen jeg havnet på sykehus, masserte jeg nettopp det punktet, men om det var det som utløste det da det vet jeg ikke..:))

Håper det skjer noe nå snart...:))

Skrevet

oj... så spennende da. : ) jeg har bare gått med mye mensmurringer både i mage og rygg, og her en natt hadde jeg maserier/vonde kynnere nesten hele natten. bare lå og håpet på at det skulle ta seg opp, men det gjorde det altså ikke. og slimproppen gikk for over en uke siden. så er nok modning på gang ihvertfall. du må holde meg oppdatert på hvordan det går med deg

Skrevet

Jepp, det skal jeg gjøre... og det må du gjøre også...:))

Send meg gjerne post:)

Du kan også prøve å stimulere brystvortene og få samboer til å massere føtterne dine. Tror det er et punkt under foten der hælen går over til buen liksom, oppå rista nesten mellom storetåa og den nest største, og et punkt under kulen på ankelen, på yttersida...

Ikke sikkert det funker, men da kan du jo få deg ei god fotmassage, å det er jo deilig:))

Skrevet

klart det. ja prøvde å stimulere brystvortene. det var den natten jeg lå med maserier. det ene punktet under foten har jeg prøvd, men ble så sliten i fingrene at jeg ikke klarte å holde på så lenge. så tror jeg skal be sambo gjøre det. det andre punktet har jeg ikke prøvd. får prøve det senere i dag.

Skrevet

Jepp, han får gi deg full fotmassage:))

Lurt å holde seg i litt aktivitet tror jeg når du begynner å kjenne noe, ikke ligge så masse... Gå trapper kanskje..??:)) Da øker presset nedover...

Lykke til igjen:)))

Skrevet

he he.. ja det var det jeg tenkte på. da jeg lå med maserier burde jeg vel vært oppe og gått litt. men jeg var så trøtt at hver gang de stoppet så jeg klarte å bevege meg, så sovnet jeg. he he.. sitter nå og drikker bringebær te. det skal visst hjelpe. om den ikke hjelper, så gjør det ikke noe for den var nyydelig god. og masserer mellom tommel og pekefinger. så skal jeg ut på tur med hunden etterpå. det må jeg si er en god plan.

Skrevet

Jordmødrene masserte dette punktet og ett til nede på foten på meg da jeg lå og var sjuk med datra mi, skal si det fikk fart på riene! Men gikk like tregt med åpninga likevel, så jeg lå der og hadde vondt, mens ingenting skjedde. Så vær litt forsiktig, du. :) Babyen kommer når den er klar, selv om jeg sjøl er utålmodig etter å bli ferdig og enda har en mnd igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...