Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 hvor lenge etterpå kjente dere smerte/ubehag rundt såret? Det er fire mnd siden nå, og fortsatt er jeg ganske sår et stykke over snittet. Hvis jeg strekker magen eller trykker er det vondt. Legen sjekket ikke såret på 6 ukers kontrollen så jeg bare lurer på om dette er normalt?
MissAntrop Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Til meg var det over etter 5-6 uker, merker ikke at jeg har såret en gang. Og nå er det altså godt 3 mnder og 3 uker siden. Ser du om det gror fint? Kanskje verdt å ta en tur til legen å få sjekket det opp?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Hei! Tok ks for litt over 7 uker siden. Hadde ganske vondt di første to-tre ukene, særlig når jeg nøs eller hostet. Men nå kjenner jeg nesten ingenting. Syns jeg er litt følelsesløs i huden rundt såret, og synes det er litt ekkelt når jeg kommer bort i såret. På 6 ukers kontrollen så gynekologen på såret og sporte om jeg hadde hatt ubehag etter ks.
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Sårheten etc gikk ganske fort over..ca 10uker. Har mista all følelse fremme på magen da-skikkelig ekkelt. Legen sa de måtte ha kuttet mange mange nerver.. er fra såret og nesten helt opp til navlen.5snart 6mnd siden..
mammamaiken Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 hmm... Det er ikke vondt på selve såret, der er det følelsesløst som dere beskriver. Men det er litt høyere oppe at det er sårt når jeg trykker på høyre side. Og hvis jeg strekker magen kjenner jeg det er sårt inni. Kanskje jeg bør sjekke. Talentløse legen min sjekket ingen ting på kontrollen. og jeg hadde både ks og infeksjon...
snupp & mamma Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 etter 3-4 uker hadde jeg ikke smerter i det hele tatt. men skal si det at jeg hadde et veldig fint ks!
Annapanda har fått en til Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Tror jeg hadde drømme KS......hadde ingen smerter etter dag 2 jeg......og ubehaget ga seg etter at alle stiftene var fjernet etter 6 dager! Så jeg har jammen godt grokjøtt jeg da.......
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 snart 4 mnd siden mitt hasteKS, og lurer egentlig på det samme er fremdeles ganske vondt litt over såret. går ut fra at det er det "innvendige" såret som er vondt (de skjærer jo gjennom mange lag), for utenpå ser såret helt OK ut. Løpte etter bussen i dag, og det gjorde så vondt! Kjente det reiv skikkelig i såret. Hvordan kan de sjekke de hudlagene vi ikke ser, om det kan være noe galt der?
mammamaiken Skrevet 16. juli 2007 #9 Skrevet 16. juli 2007 Til LilleMille Det er akkurat slik jeg også har det. Det er de innerste hudlagene som gjør vondt. Vet ikke hvordan de sjekker det. Som sagt så ikke legen en gang på såret mitt, men det ser jo helt fint ut uansett.
-MtG- Skrevet 16. juli 2007 #10 Skrevet 16. juli 2007 Jeg hadde også haste ks og hadde vondt i det som kjentes ut som det innvendige såret i kanskje 3 mnd. Var vondt når jeg reiste meg etter å ha sitti lenge. Kjentes virkelig ut som det revna. Det tok enda lenger tid før sårheten i huden på magen ga seg. Altså det var ømt der det ikke var følelsesløst. Nå etter 9 mnd er alt fint. Har fortsatt litt lite følelse akkurat rundt såret, men ellers er alt "som før".
Murmeline Skrevet 16. juli 2007 #11 Skrevet 16. juli 2007 Jeg har hatt svært lite vondt/smerte i arret, bare første uken, og ble smertefri da jeg fikk medisiner for den lille infeksjonen jeg hadde i såret. Har aldri kjent at det har rivd i såret ved bevegelse, men har kjent at "musklene ikke virker", at det er rart å sette seg opp (bruke musklene aktivt, hehe). Men vondt, egentlig ikke. Men under arret er det mye arrvev da, og det har vært litt ømt, og rundt arret er det selvfølgelig litt følelsesløst. For noen uker siden synes jeg det plutselig ble veldig mye bedre, akkurat som magen var mer "hel" igjen. Men om jeg har en litt for trang bukselinning over såret, er ikke det behagelig, er litt rar følelse der enda ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå