ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 var å kjøpte lakseolje i sted, lurer på om jeg skal ta det. og ser om det gjør susen. I så fall sitter jeg på do i natt og håper på rier, Er det noen som har erfaring ved dette og hvor mye tok dere? heheheheeh
Happy H Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 nei nei nei...ikkje gjør d, kan være kjempe farlig.. kan føre til styrt fødel og babyen kan dø av sjokket.. dette fikk vi vite av en sykepleir vi hadde på skolen, konen til min fargjorde d og d endte i styrt fødsel. jenten ble født på veit til sykehuset, kom i setefødsel og var helt livløs. heldigvis var jordmor handlekraftig og fikk liv i ho, men d kunne endt veldig gale. mener ikkje å kjefte, men e så redd for at noen skal oppleve dette. vent heller de ekstra dagene og la fødselen starte av seg sjøl. snart har du nurket ditt hos deg. d kan være en farlig risk å ta lykke til videre,håper du føder snart!!!=) (uten olje..hehe)
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2007 hehe, jeg vil ikke ha noen styrt fødsel nei, det var nok med bare noen timer sist.. hmm, jeg tviler på denne oljen, kanskje ikke så bra alikevel. jeg vil rekke fram til sykehuset her,hihi.
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Har BARE hørt negativt om denne lakseroljen. Er sykepleier selv. Da tror jeg heller et vanlig klyx (det samme som du får på føden) er bedre, om du absolutt vil ha den effekten. Jeg skal ikke prøve noe av delene.
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2007 jeg vet virkelig ikke om jeg har lyst til å sitte å drite med huden tom.. men jeg orker snart ikke mer, har så vondt i bekkent og så sliten. får sove og alt verker.. jeg har heller ikke branevakt om fødsel skulle skje neste uke... æææææ hehe, alt er håpløst akkurat nå,
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2007 jeg vil jeg vil, hadde til og med sikkelig sex i går så jeg gråt.. men neida... her skjer det ikke noe
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Eg syns ikje du du ska hørra meg begge øyrene på denne skremselspropagandaen! Det er kun her inne på BIM eg har hørt at lakserolje kan være farlig. Har selv snakt med jordmor om det og har fått beskjed at om det er ønskelig så er det bare å prøve. Jeg prøvde i går! Gikk helt greit det! (bortsett fra at jeg ikke har fått den effekten jeg ønsket da) Måtte på do etter ca 2timer men det var ikke noe stort å ikke noe vondt. Det begynte med litt magebesvær egentlig og at det begynte å boble skikkelig i magen. Gikk på do og det var litt bløt avførning(beklager det.) men det var rask over og eg gikk fint og la meg uten å måtte løpe flere ganger på do. Men: endte opp med skikkelige maserier da. Det var litt ubehagelig men overkommelig. Snakket med jordmor igjen i dag og hun sa at hadde eg tatt oja igjen når maseriene begunte så hadde riene mest sannsynnlig tatt seg opp. Det var jo det lakserolja ble brukt til før i tida. -få fortgang i fødselen. Eg sier bare prøv om du vil... de som selv ikke har prøvd det men bare har hørt hvordan andre bimmere har opplevd det har ingen stemmerett. (ikke stygt ment altså) Motsnakker meg selv her nå men du skjønner kansje hva eg meiner! Lykke til! Og skiv gjærne inn og fortell hvordan det gikk på denne tråden. MVH
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Så heldig for deg da, at det gikk bra. Men du bør være forsiktig å anbefale dette til andre da. Ikke sikkert at det går like bra med dem. Hører heller på de andre BIM damene enn deg. Jordmødre kan anbefale mye rart, de ikke burde.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #9 Skrevet 16. juli 2007 UNNSKYLD meg, hvorfor skulle en JM anbefale noe som skulle være FARLIG ???
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #10 Skrevet 16. juli 2007 Jordmødre er som andre yrkesgrupper, av og til delte i oppfatning om ting. Eksempel: Mi jordmor er tilhenger av stripping, mens andre jordmødre er veldig imot dette. Mange jordmødre fraråder påå det sterkeste bruk av lakserolje. Om en jordmor kan anbefale noe farlig, ja. Har hørt om leger som har anbefalt gravide å ta ibux i siste trimester. DET er farlig. Man skal være kriteisk, også til folk i helsevesenet. Og er man i tvil, bør man sjekke med flere. Avføringsmiddel er ikke til å spøke med. Man kan i verste fall få forstyrrelser i væske/saltbalansen i kroppen pga. diare. Det er ikke bra. Ikke tarmkramper heller.
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. juli 2007 alle sier så mye forskjellig! det er jo en risiko med alt.. bedre at fødsel starter av seg selv til tider. Jeg tror jeg prøver noe annet, litt her og der.. så får denne drite med. stå i kjøleskapet litt til.. Høre hva dere har å si også! Selv har jeg vært borti mange syke leger, jordmødre....... da er det godt å få litt flere meninger med!
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #12 Skrevet 16. juli 2007 men hva er egentlig lakseolje laget av.......... prøvde å få tak i det hadde det ikke på apoteket......hu mente det var flytende parafin....er det det???????
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #13 Skrevet 16. juli 2007 Søkte litt rundt på nett. Lakserolje kalles også castorolje (brukt til motorer og andre tekniske ting...). Utvinnes av en plante som heter Ricinus communis (den samme planten bruker de til å lage giften ricin). Og så tas det jo som kjent som avføringsmiddel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå