Gå til innhold

kjøp av Bugaboo barnevong??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har veldig lyst på Bugaboo sine barnevogn, men er litt usikker. Har kommet inn råd om at hjulene ikke best til kun å bruke på handel. At de vil ha problem på grus etc. Noen som har erfaring her??? er den stødig?? Håper noen av dere har erfaring med vognen evt råd til meg som skal kjøpe vogn for første gang??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bugaboo strøyk på en barnevogntest som sto i Foreldre og barn denne våren/vinteren. Den kollapset totalt, og bladet konkluderte med at den ikke var laget for å brukes. Bugaboo-tilhengerne var lenge i harnisk, og mente at testen var urealistisk. Men alle de andre vognene greide seg helskinna gjennom testen.

Så var jeg deg, ville jeg kjøpt en helt annen vogn!

Skrevet

Den testen det referes til er nå en del eldre enn det, og de feilene som ble påpekt, er rettet opp. Personlig elsker jeg vognen. Den har den største bagen på markede, like store som feks simo. Men vognen veier bare 9 kg. Men hvis du er usikker på hva behovet ditt er, ville jeg rådet deg til å kjøpe en billig, pent brukt dypvogn, og finne ut hva du trenger, hvor mye du triller, er du mye i skog og mark eller går du mest på cafe...

• 2 uker senere...
Skrevet

Heisann - vi har kjøpt Bugaboo og digger den, selv om vi enda ikke har fått testet den ut skikkelig ... Hele poenget med Bugaboo er at den er så fleksibel - hvis du skal kjøre på grus eller annen ujevn flate snur du bagen eller håndtaket med enkle grep sånn at de store, faste hjulene kommer foran. Eventuelt kjøper du snøhjul i tillegg som du erstatter de små, vridbare hjulene foran med. Enig med siste innlegg - du må tenke gjennom hva du/dere trenger. Vi bor i tredje etasje og ønsket en så lett vogn som mulig, samtidig som den måtte være funksjonell, vi er for eksempel en lav mamma og en høy pappa, og det er veldig lett å stille høyden på håndtaket. Vi bor i by og er ikke tur og mark-typene - for oss passer dermed Bugabooen perfekt - forhåpentligvis.... vi bestilte forresten fra babytrader.nl og fikk en del ekstrautstyr inkl i samme prisen som vi ville betalt for bare vognen i Norge...

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har brukt min vogn over alt, til og med i skog.

jeg vipper bare styret over og får de store hjulene først.

Har heller ikke hatt noen problem i snø.

En mere genial vogn med flere muligheter finner du ikke.

Det eneste som tok litt tid og venne seg til var svingbart forjul i skrått tereng.Då heller den litt til siden, det var uvant den første uken.

• 3 uker senere...
Skrevet

I barnehagen jeg jobber er det ei jente som har en bugaboo vogn, å jeg har aldri sett en unge så glad i vogna si. Vi har hatt den mye med på tur og eneste som er å utsette på den er at den er elendig på vinterføre, men man får jo vinterhjul, så da er det greit! :)

Skrevet

men er skyggen lun og god? vil ikke ha fleece men tekstil, denne er vel ikke foret, så blir d ikke litt "kaldt"?

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hva mener du med at den kollapset? Noen som kjenner til denne tesen? Ligger den på nett?

• 9 måneder senere...
Skrevet

Hei! Har noen erfaring med stellebag til vognen? Hvordan festes den, det ser helt umulig ut...!

Skrevet

Valget vårt sto mellom bugaboo og tfk.Vi endte opp med tfk,mye pga vi får baby i januar. Kalesjen på tfk er ikke så åpen som bugaboo sin,virker lunere i bagen.Bagen er større, og du kan også bruke sportsdelen lengre(til småen er 4-5 år). Et minus til med bugabooen,er at du må ta av bagen for å legge varer ol under vognen. Minuset med tfk er vel at du ikke kan snu vognen. Har ikke testet den ut enda,men regner med at vi blir fornøyde med den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...