jubaloooo med to stk Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 ...hvordan var andrefødselen ift første? lå i 21timer her og revnet en del, så er ikke sånn råfristet til å gjennomgå en ny slik fødsel.hehe. men det er mange som sier at andrefødselen er "lettere" enn den første fordi kroppen "husker" hva den skal gjøre. erfaringer?
m@rie82 Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 hei! det er litt over 5 år mellom mine to. min første fødsel varte i ca 22 timer... det gikk veeeeldig sakte i åpningsfasen. (kom inn på sykehuset med bare 1 cm åpning) ble sydd litt ,men revnet ikke så UTROLIG mye da. min andre fødsel tok nesten 18 timer. (jm mente etter denne fødselen at krppen min bruker lang tid i åpningsfasen.) kom inn med 3 cm åpning. gruet meg mer til denne fødselen, men følte meg klar de siste dagene før det begynte. synes det gikk bedre denne gangen, og revnet mye mindre denne gangen. bare 3 såkalte "pyntesting".
jubaloooo med to stk Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2007 dytter litt jeg- flere?
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Første fødsel tok ca 9 timer, alt gikk greit. Revnet litt og måtte sy. Andre fødsel - 9 år seinere - tok ca 4 timer. Revnet ikke ) Syns andre gangen var mer smertefull, men det gikk jo mye fortere også, så da går det opp i opp, hehe
cec26 Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 Første fødsel... 41 timer... helt sant.. var et h.... uten like. Måtte ha drypp, spydde som en gris, trodde jeg rett og slett jeg skulle dø.Ble tatt med sugekopp til slutt... revent en del.. Han var 50 lang 3425 og 32 i hodet.. Nummer to som var to år etter... så tok det 3 timer... rakk så vidt sykehuset før ungen var ute.. revnet ikke i hele tatt.. Han var 50 lang, 3850 og 35 i hodet
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 Min første fødsel var en styrtfødsel, usannsynlig vond og fæl og revnet i massevis. Andre tok 14 timer fra første murring, ca 8-9 timer fra jeg ble undersøkt første gang og de fant 4 cm åpning. Den gikk som en drøm, revnet litt. Tredje tok 4 timer fra det kom skikkelig igang og riene var knapt vonde i forhold til første fødselen, selv i overgangsfasen på slutten før pressriene var det helt levbart, men pressriene var vonde fordi småen lekte supermann på vei ut og derfor revnet jeg litt da også (blir jo endel ekstra cm når armen kommer inntil hode), men mindre enn andre gang, fikk vel 3-4 sting. Er 23 mnd mellom de to første og 2 år og 9 mnd mellom de to neste :-) Så for meg er fødslene blitt lettere for hver gang.
mammae:-) Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 første fødsel var 24 timer fra riene startet, og jeg sa aldri meir! Andre fødsel 2-3 timer, og rett etter at ho var komt ut sa jeg at dette kan jeg gjøre igjen:-)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Første fødsel: 12 timer fra jeg hadde 3 cm. åpning til barnet var ute. Hadde veldig vonde rier, føltes som det ikke var pause mollom dem. På toppen av dette voldsomme ryggsmerter mollom riene. 70 min. med pressrier, ble klippet og måtte sy en del. Jeg sa aldri mer! Andre fødsel 8 år etterpå: tok 30 min. fra jeg hadde 4 cm. åpning til barnet var ute. Selvfølgelig utrolige smerter når det gikk så fort, men som sagt det varte ikke lenge.Etterpå sa jeg til mannen min: dette kan jeg gjøre igjen. NB: bwegge mine fødsler startet med vannavgang.
jubaloooo med to stk Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 17. juli 2007 takk for svar jenter:) fikk grad 3a i revning, så de snakket om muligens keisersnitt neste gang, men jeg er litt usikker. uansett en stund til vi prøver igjen, men merker jeg blir litt svett på tanken.hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå