Gå til innhold

Har jeg rett på fri??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når eldste jenta begynner på stor avdeling? Vil liksom være der den første stunden og kunne reise ned om hun skulle trenge meg.

Off, slo meg ikke, hun er jo bare 2 og ett halvt år. Synes hun er så liten jeg, men sånn er det når en blir født sent på året:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du når hun begynner ny i barnehage, eller når hun går over fra småbarns- til storbarnsavdeling?

Jeg tror ikke du har rett til fri når hun går fra småbarnsavdeling til storbarnsavdeling i samme barnehage.

Da tregner du det neppe heller, da er jo ting kjent for henne og hun har gjerne hatt en glidende overgang fra små til stor-avdeling....

Skrevet

Var det jeg var redd for. Trro bare jeg tar en av ferie dagene da. Vil være der:)

Skrevet

Du ahr ingen rettigheter i forhold til lovverket. Permisjoner i frobindelse med barnehagestart eller skolestart er ikke lovregulert!

Imidlertid gir de aller fleste arbeidsplasser velferdspermisjoner i slike tilfeller. Arbeidsgiver gir som regel velferdsperm i inntil 10 dager pr år i forbindelse med begravelser, tilvenning, sykdom i familie osv, men dette er altså ikke lovregulert.

Dersom du innvilges velferdsperm er det også helt og holdent opp til arbeidsgiver om de betaler lønn for disse dagene eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...