Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg den "heldige?" vinner av bein som klør og er urolige hele natten...Veeldig kjedelig når man skal på jobb, og er våken 70% av natten. Hva kommer dette av? Er det noen som har gode råd til meg? Hadde vært veldig glad hvis noen kan svare:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg knasker magnesium og kalsium tabletter, 2 per dag. Syns det er mindre kribling i beina når enn før jeg begynte med det.

Enig i at det er grusomt å legge der om natta når det kribler og klør.....

Skrevet

Har nøyaktig samme problem. Finnes ikke værre når man prøver å sove.

Det som hjelper på meg er å sitte å "riste" på beina før jeg legger meg, slik som ofte menn gjør.. dersom du har sett det? Vanskelig å forklare :S Dette gjør jeg i allefall helt til jeg kjenner beina mine blir litt nummen, så går jeg å legger meg. Dette hjelper i hvertfall 90% av gangene. Er de dagene det er helt håpløst.. prøver fotbad med massasje, "risting", samboer trykker på spesielle punkter under føttene, gått lang tur før legge tid.. Men ingenting hjelper :(

Men leste en annen jente engang hadde fått høre det å spise Yoghurt før man la seg skulle hjelpe. Men det har jeg ikke testa ut enda.

Hva de sabla rastløse beina kommer av tror jeg har noe med blodsirkulasjon å gjøre. Men jeg skal absolutt ikke si noe sikkert. Bare noe jeg har hørt.

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd. Prøvde selv noe i natt som funka, til tross for at det høres litt merkelig ut. Min mann trakk på meg våte, kalde sokker når jeg hadde lagt meg:-) Det hjalp! Bena er jo veldig varme i tillegg til at de kribler. Sovnet med disse på, og de var helt tørre da jeg våknet i dag. Yess! Endel varme i de bena der ja:-) Prøv det damer! Det kan være det hjelper dere også.

klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...