Gå til innhold

Dere med 10-11 mnd gml baby/ang amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte ammer dere nå? Og erstatter dere det ammemåltidet dere har kuttet ut med noe melkeerstatning e.l.? Her er det bare morgenpupp igjen, og skal avvenne den frem til slutten av august. Jeg gir ikke mme i stedet for, men vann og youghurt i tillegg til grøt, brød, middag og frukt. Det er jo kalsium i både grøt, brød og youghurt + en del grønnsakstyper, så kalsiumbehovet hennes burde jo være dekket? Noen som forresten har begynt med å gi søt kumelk til tross for anbefalinger om å ikke begynne før etter 12 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 10 mnd, og får pupp 3 ganger i døgnet. Siden jeg begynner å jobbe nå, regner jeg med at jeg ikke kommer til å amme særlig lenge (jobber skift så vanskelig å finne ett måltid jeg kan beholde). Etter samtale med helsesøster kommer jge ikke til å erstatte ammemåltidene med mme. Det var vistnok ikke nødvendig. Kunne begynne å gi vanlig melk etterhvert når hun var mellom 11 og 12 mnd. Har ikke gitt henne kumelk så langt. Jenta spiser dessuten alt hun får servert, så burde få dekket sitt kalsium behov fra andre kilder enn melk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...