Gå til innhold

Ang alenemødre og utbetalinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte her om dagen at alenemødre med to barn kan få inntil 18 tusen utbetalt i måneden. Dette kan vel ikke stemme??? I så fall er det jo lukrativt å være alenemor med dagens ordninger!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke fått med deg at det dummeste du gjør her i landet er å jobbe?

Hilsen en som er dum

Skrevet

Ja hehe begynner å lure på om jeg bare skal slå av pcen og slukke lyset på kontoret :=)

Skrevet

er desverre slik at det er mer lønnsomt ¨være alenemor med små barn enn å jobbe. Og det er noen som vet å utnytte systemet. Er ei i min familie som desverre har sitti på ræva si og fått penga rett i fanget på den måten. Levd som en dronning...

Skrevet

Men hvor lenge varer det da? Vi og har ei nemlig, som ikke har gått i jobb på 10 år, og fant ut at nå trengte vi penger ja, så da var hu på tjukken igjen

Skrevet

oioioi... er jo nesten som ¨å høre om hu i min familie jo.... Når hu måtte ut i jobb, så ble hun plutselig gravid og kunne sitte på ræva i tre år til å kose seg i sofaen... Er så synd at slike jenter ødelegger for andre....

Skrevet

Det varer jo bare i tre år...eg var alene med min datter, hadde det ganske bra ja, men eg gikk på skole to av årene også, så eg satt ikke bare på ræven;)

Vet om par med barn som sliter mer økonomisk enn en alenemor, men de får ingen støtte fordi de e sammen:\ Systemet oppfordrer jo folk til å gå ifra hverandre så de skal klare seg noenlunde bra. Det burde vært omvendt...

Nå har disse to kommet seg ut av uføret da, men det var jo forferdelig vanskelig for dem når det sto på det verste... Alle kan plutselig sitte der uten inntekt, men e man så teit at man e gift eller bare velger å leve sammen med barnefaren...ja da må man på sosialen å krangle seg til litt penger.

Skrevet

Samfunnet oppfordrer foreldre til å gå fra hverandre. Ikke alle alenemødre får så mye. Var alenemor i over tre år slet med å få endene til å møtes, men ville gjort det igjen i stedet for å være sammen med en idiot.

Sosialen er oppskrytt.

Skrevet

Ja det ejo så klart forskjellig fra person til person...Og det har vel noe å si på hvilken komune man bor i...eller?

Her så fikk man ihvertfall ganske mye penger. Eg hadde bare ett barn men fik allikavel nesten 18 000 i mnd. Dobbel barnetrygd, engangsstønad, kontantstøtte, stønad til skolebøker, spebarnstillegg osv....

Men eg ble ikke gravid for å få penger...eg visste ikke en gang om at man kunne få så myehjelp før eg netsn var fødeklar..

Skrevet

En kan få opptil 18 % av farens inntekt i bidrag og en får barnetrygd for 3 når en har to barn. Max overgangsstønad er ikke særlig høy, bare 8000 kr. Så at det er så lukrativt, det tror jeg ikke noe på.

Som regel har en jo enten huslån, eller leieutgifter, utgifter til skolemateriell/barnehagemateriell/ sfo,barnehage osv.

I tillegg så må en betale strøm,tlf osv selv.

Det blir ikke mange kronene fordelt på de nødvendigste tingene!

Når en er to, så deler en utgiftene, som regel. Så slutt å tjat om at det er så lukrativt! Jeg sliter ræva av meg for å få dette til å gå rundt, og jeg har ikke så mye som 18 000 kr.

Skrevet

For min del må dere bare slutte og jobbe og istede gå på trygd. Av erfaring kan jeg skrive under på at det ikke er spesielt lukrativt å være alenemor på trygd. Det går akkurat rundt, og du vil aldri ha råd til å dra på ferie. Hvis du heller vil leve på overgangsstønad på kr. 8000 i mnd så lykke til. Det går for en kort periode, men vil absolutt anbefale å ta utdannelse i den perioden, slik at du kommer ut i jobb, da det er begrenset hvor lenge man kan gå på tryg.

De eneste som lever fett på å være alenemor på trygd er dem som får unormalt store bidrag fra far, noe som gjelder de færreste. Det er helt tydlig at dem som påstår at det er lukrativt å være alenemor, ikke vet hva dem snakker om. Dersom man kunne velge ville de fleste vært i parforhold, da det helt klart lønner seg økonomisk.

Skrevet

Glemte jo å legg etil at eg leide og betalte kun 4000 i leie. Og det var det...Betalte ikke strøm ller noe slikt, så det var nok derfor eg hadde litt ekstra å rutte med.

Skulle eg sittet med samme utgifter som alle andre så hadde eg nok slitt eg og ja. Barnet skal jo tross alt ha klær ganske ofte...sko, mat +++ Og så skal man selv ha noe nytt innimellom...mye uforutsette regninger osv.

Skrevet

Hva er det med dere? Tenk dere om.

Det er overhode ikke lukrativt å være alenmor! Dessuten de det ikke sånn at alenemødre har så vanvittig god råd.

Om en alenemor får 18.000,- totalt i måneden i alle støtter, er det likevel mindre enn to inntekter som par har, og de har akkuratt de samme utgiftene. Husleie/lån er på akkuratt samme beløp om men er en eller to ( eller 3 for den sakens skyld)

Noe mindre i mat. ( barn spiser mye, men voksne menn spiser enda mer) Barneklær er nesten like dyre som klær til voksne, og barnet vokser fort. Strøm er det samme, og vann og kloakk er det samme. Eiendomskatt er akkuratt det samme. Telefon koster det samme.

Vet dere ikke hva en husholdning koster?

Skrevet

hehe er helt enig med det men når vi nevner det så blir alenemødre rasgalne!har diskutert det før ikke på kranglen da,men skravle...hu jeg snakka me mente at alenemødre neste hadde nød...hehe det sa jeg var pisspreik,for jeg vet har... mange venninder som er det....

Skrevet

kjempe lukerativt... overgangsstødnad som maks ligger på ca 9000 i mnd. Dette regnes som skattbar inntekt som du betaler skatt av. Har du ingen jobb eller går på skole så får du engangstødnad som vel ligger på rundt 30 000. kontantsøtte er jo ikke en reell mulighet når du er aleina..hvordan i all verden skal man leve av det? Nei, da er man avhenig av at den ene i husholdningen har hly nok inntekt til at man får dekket alle faste utgifter. Husleie/lån, mat, klær,utstyr, forsikringer, bil/buss. ( de som er aleine har da akkurat de samme utgiftene som de som er to...)

Alenemødre som har mye i inntekt hver mnd under permisjonen har jobbet vel så hardt å lenge som alle andre som får utbetalt perm.penger - får jo ikke noe høyere beløp utbetalt av arb.giver eller nav om du er aleine eller ikke når det gjelder perm.penger.

Så at alenemødre lever fett økonomisk og har valgt det fordi det er "lønnsomt" syntes jeg kanskje var å dra den litt langt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...