Gå til innhold

Herregud, er det mulig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Keramikkplaten på komfyren min er knust. Det går på forsikringen men jeg fikk beskjed om å ringe servicesenteret for å bestille ny plate. Det gjorde jeg 3. juli og de sa at det skulle ta ca. en uke.

Har enda ikke hørt noe, og det begynner å bli fryktelig dyrt å leve på Fjordland....

Ringte El-Kjøp nå for å høre med betaling siden det går på forsikringen, og fikk en sur kjerring mot meg som sa at jeg SELVFØLGELIG måtte ringe forsikringsselskapet. Sikkert logisk det, men jeg fikk ihvertfall ikke beskjed om det da jeg spurte forrige gang.

Så ringte jeg dit nå, og siden prisen jeg hadde fått på bare toppen, var mellom 4000,- og 4500,- så bestilte de ny komfyr til meg....eeeeeh javel, så da måtte jeg bare kansellere den toppen.

Så da ringte jeg service igjen, og selvfølgelig var toppen kommet i dag. Det var veldig dumt det, sa de, for nå var den kjøpt og betalt og kostet en formue å sende tilbake.

Det er jo ikke min feil, for El-Kjøp har jo ikke informert meg om en dritt. Men så sa han fyren at toppen ble kansellert og de skulle ringe forsikringsselskapet for å få dem til å betale tilbakesendingen av toppen.

Så nå sitter jeg her med drittdårlig samvittighet, en topp som faktisk er kommet men som jeg ikke får likevel, og en komfyr som fortsatt er knust, og jeg må vente i opptil to uker til før jeg får ny! :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe forbanna drit det der altså :o( Er det mulig å legge inn en klage et sted tro? Det hadde jeg gjort, kanskje det fikk fortgang på sakene.

Skrevet

Det er nå engang slik at alle forsikringssaker må tas opp med forsikringsselskapet før du bestiller nytt. Synes egentlig du kan klandres like mye som forsikringsselskapet. Men surt er det å være så lenge uten kokeplater.

Skrevet

Tror ikke det hjelper for komfyren måtte bestilles:-(

Dessuten tror jeg ikke at jeg hadde tort, for jeg sitter her med svart samvittighet og føler at alt er min feil:-(

Skrevet

Ja, men når jeg ringte El-Kjøp første gangen, sa jeg at jeg hadde forsikring og at det ble dekket av den, men fikk beskjed om at det var ikke El-Kjøp jeg skulle kontakte, men service. Så da gjorde jeg det da...men jada, det er sikkert kun min feil, kjipt uansett.

Skrevet

Det er jo opplagt at det er du som har ansvar for å kontakte forsikringsselskapet. Det er jo du som har innboforsikringen, og forsikringsselskapet vet jo ikke om skader med mindre DU sier i fra. At ikke Elkjøp sa det eksplisitt til deg første gangen du ringte, var vel fordi det er så opplagt en ting å gjøre. Hvordan tror du ellers folk får igjen på forsikringen, hvis de ikke melder ifra selv??

Skrevet

Det går ikke på innboforsikringen, men på forsikringen på selve komfyren som ble kjøpt gjennom El-Kjøp. Det var derfor jeg reagerte, og det gjorde hun jeg snakket med også, hun kunne ikke forstå at jeg ikke var blitt informert om det. Trodde det gikk automatisk i og med at jeg kontaktet El-Kjøp og hørte, og siden forsikringen er gjennom dem.

Uansett er det plagsomt å ikke ha komfyr.

Skrevet

hadde ringt i forbanna tilstand og spurt hvem som skulle betale all take away maten min til jeg fikk ovn... når toppen er kommet og ligger der!!!! nei fy fan..

Skrevet

Ja det blir liksom ekstra surt...de sa jo at de skulle komme hit og bytte toppen også. Kunne jo ha fått den i dag da. Men neida, det gadd ikke forsikringsselskapet, da er det bedre å gi meg en ny ovn....hvor er logikken?

Skrevet

Kan forøvrig ikke bruke stekeovnen heller, pga. at alt er helt åpent:-/

Skrevet

logikk.. trur ikke dette handler om logikk.. teite folk ass...

Skrevet

jeg sier bare en ting ; kjøp ALDRI mer på elkjøp, alltid tull og surr og rot dere... bare negative erfaringer fra mange elkjøp butikker, og har herved begynt å boikotte den butikken..

elendig service ofte og, hvis det er noe ang klaging..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...