Gå til innhold

Dere med barnehage barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere hadde tilvenningsdager,var dere med begge 2 da?Fikk begge fri for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jeg som var med på tilvenning bare, og jeg fikk tre dager fri med betaling.

Skrevet

Har man ikke bare krav på en dag hver? Hm. Mener iallefall det. Derfor blir det vel til at vi tar en hver også har jeg fri en dag også slik at det blir 3 dager. :)

Skrevet

jeg har fri de dagene(i turnusen)så trenge ikke å ta meg fri.Men kan da pappan ta seg fri med lønn?

Skrevet

ihvertfall 1 og event 2 dagen da,3 skal han vel uansett være der mest alene...Men er jio sikkert morro for han å få være med på det og..

Skrevet

Her skal vi ha 2 stk. på tilvending i bhg. Så vi begge må ha fri i perioder + svigemor trør til når hun kan. Så det blir nok en av oss alt ettersom hvordan ting klaffer.

Skrevet

Jeg har permisjon uten lønn, min mann får fri uten lønn.

Skrevet

Hvor mange dager man har krav på fri, og om man har krav på fri med lønn, varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass.

På min har man krav på 3 dager med lønn.

Skrevet

Kommer litt an på permisjonsreglementet der du er ansatt...

Her i kommunen heter det at:

2.3 For tilvenning av barn i barnehage og følge av 6-åringer ved skolestart

For tilvenning av barn i barnehage eller hos dagmamma: Inntil 3 dager.

For følge av 6-åringer som skal begynne på skolen: Inntil 3 dager

For tilvenning av barn i barnehage og følge av 6-åringer som skal begynne i skolen, kan det innvilges permisjon med lønn. I første omgang 1 dag med lønn, permisjonen kan utvides med inntil 2 dager i tillegg pr. år når arbeidstakeren må være til stede hos barnet de første dagene i daginstitusjonen/barnehagen/skolen. Det forutsettes imidlertid at det er dokumentasjon fra pedagogisk eller medisinsk personell at det er nødvendig å være til stede. Det er også en forutsetning at ikke andre familiemedlemmer kan være til stede.

Skrevet

Jeg hadde fortsatt 2 uker igjen før jeg skulle starte på jobb igjen da "storebror" skulle begynne i barnehagen.

(noe som han virkelig trengte faktisk. Slike ting tar LANG tid for han)

Faren styrer arb.dagen sin ganske mye selv og ble med de første dagene en liten stund. Tok seg ikke fri nei. (så lenge mobilen er på er han på jobb, og når den ringte gikk han bare ut)

Skrevet

Jeg var med på alle 3 dager, gubben var med på første dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...